امید مسکن به دولت سیزدهم

امید مسکن به دولت سیزدهم
امید مسکن به دولت سیزدهم

آهن پرایس: یکی از فعالان حوزه زمین و مسکن معتقد است پر واضح و مبرهن است هر چه زمین عرضه شود باز هم سوداگری در حوزه زمین و مسکن به چشم می خورد؛ فی الواقع در این رابطه ضروری است حتما کنترلی بر سوداگری زمین داشته باشیم و قانون مالیاتی جامعی در این زمینه ...

آهن پرایس: یکی از فعالان حوزه زمین و مسکن معتقد است پر واضح و مبرهن است هر چه زمین عرضه شود باز هم سوداگری در حوزه زمین و مسکن به چشم می خورد؛ فی الواقع در این رابطه ضروری است حتما کنترلی بر سوداگری زمین داشته باشیم و قانون مالیاتی جامعی در این زمینه لحاظ شود.

امیررضا شاهانی معاونت مطالعات تولیدی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و مقداد همتی سیاست گذار حوزه زمین و مسکن به بررسی سیاستگذاری های خروج از رکود و ساخت مسکن پرداختند.

همتی ابراز داشت: آدمیزاد به امید زنده است و همین امید است که آرامش و حرکت انسان را به ارمغان می آورد و هم اکنون نارضایتی های موجود در کشور ناشی از ناامیدیست که  با انتخاب آیت الله رییسی به عنوان رییس جمهور جدید چشمه های امید جدیدی در عموم مردم ایجاد شده است که امیداوریم با تحقق وعده های ایشان دوباره امید و امیدواری در میان مردم زنده شود. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: بلاتکلیفی متقاضیان وام ودیعه مسکن

وی افزود: یکی از وعده های بزرگ انتخاباتی آیت الله رییسی ساخت سالیانه یک میلیون مسکن و ایجاد شغل است که پر واضح است ایجاد شغل همبستگی مستقیمی با بحث مسکن دارد و نیاز است یک تیم دلسوز و عملگرا و مجرب این وعده ها را عملیاتی نماید. 

همتی با اشاره به مساحت بزرگ منطقه ی کشور عزیزمان ایران ابراز کرد: توده های جمعیتی در کشور ما کمتر از 5 درصد است در واقع اگر پهنای کشور را به تعداد جمعیت کشور تقسیم نماییم تقریبا به هر نفر هزار متر مربع زمین خواهد رسید اما با این وجود ما معتقدیم حداقل حق هر ایرانی داشتن 200 متر زمین است که باید به وی اختصاص یابد. 

همتی اذعان داشت در مبحث توسعه شهری 3تا 5 برابر محدوده ی شهری جزو حریم شهر محسوب می شود که در واقع بر اساس قوانین مسکن و شهرسازی باید در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار گیرد. در واقع در دولت نهم و دهم در شورای عالی شهرسازی مشکلی در زمینه تامین زمین و توسعه شهری نبوده اما متاسفانه مشخص نشده در دولت یازده و دوازدهم چه اتفاقی رخ داد که التهابات و تنش های زیاد بین ارکان مربوطه پیش آمد و مسیر تغییر کرد. 

به طور مثال در دولت نهم و دهم شورایی به نام شورای عالی مسکن شکل گرفت که با حضور رییس جمهور هر هفته مشکلات را بررسی می کردند. همتی همچنین افزود: یکی از راه حل ها این است که از روش الحاق به بافت شهری  یا شهرک سازی و همچنین ایجاد شهرهای جدید؛ شهرها را توسعه دهیم.

در پایان می توان بیان داشت با وجود عرضه های بیشتر زمین باز هم سوداگری موج میزند و ما نیازمند قانون جامع مالیاتی هستیم به امید اینکه مسیر بهتری در مسکن را سپری کنیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)