اوضاع وخیم بازار مسکن

اوضاع وخیم بازار مسکن
اوضاع وخیم بازار مسکن

آهن پرایس: بسیاری از فعالان بازار مسکن معتقدند که به دلیل کنترل شدن بازار ارز توسط دولت و وضعیت نابسامان بورس، سرمایه گذاران برای در امان ماندن دارایی های خود از نوسانات بازار به حوزه مسکن پناه آورده اند که این مسئله باعث رشد سرسام آور قیمت ها در بازار مسکن شده است ...

آهن پرایس: بسیاری از فعالان بازار مسکن معتقدند که به دلیل کنترل شدن بازار ارز توسط دولت و وضعیت نابسامان بورس، سرمایه گذاران برای در امان ماندن دارایی های خود از نوسانات بازار به حوزه مسکن پناه آورده اند که این مسئله باعث رشد سرسام آور قیمت ها در بازار مسکن شده است.

حسن محتشم عضوهیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران در رابطه با وضعیت بازار مسکن در سال های اخیر اظهار کرد: قیمت مسکن در سال ۹9 نسبت به ۹8 و سال ۹8 نسبت به سال ۹7 تقریبا افزایش 100 درصدی را تجربه کرده است و به حالت نیمه کما رفته است. وی در ادامه افزود: در حال حاضر سرمایه های سرگردانی در جامعه وجود دارد که باید به جایی پناه ببرد، این سرمایه‌ها چیزی نیست که ما انتظار داشته باشیم ساکن بماند. از جهت دیگر عملکرد دولت در بورس باعث شد تا سرمایه بسیاری از مردم به خصوص افراد کم درآمد جامعه به دلیل حباب جذب و در مدت کوتاهی افت کرده و متضرر شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران با یادآوری این ‌که نوسانات بازار بورس باعث شد تا سرمایه‌گذاران متحمل ضرر زیادی شوند، اضافه کرد: بازار ارز و سکه توسط دولت کنترل می‌شود؛ ابتدای امسال نرخ دلار در بازه ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان بود که با تزریق ارز در ماه های اخیر،‌ نرخ دلار طی روزهای گذشته به کانال ۲۱ هزار تومان هم راه یافت. محتشم گفت: با توجه به دلایل ذکر شده شرایطی به وجود آمده تا بخش مسکن در زمان حاضر به حالت نیمه کما برود. رشد  قیمت مسکن، قدرت خرید برای مصرف کننده واقعی را بسیار کاهش داده،‌اما در مقابل سرمایه‌گذاران با توجه به اتفاقات بازار بورس و کنترل بازار ارز توسط دولت به بازار مسکن روی آوردند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: حل معضلات مسکن ملی

وی با بیان این‌ که طی ماه فروردین و اردیبهشت نسبت به سال ۹۹ شاهد ۱۰ درصد برگشت قیمت‌ مسکن هستیم، تصریح کرد: بازار مسکن در وضعیت خوب و امیدوارکننده ای نیست. مردم هم‌‌اکنون منتظر نتیجه دو اتفاق هستند؛ یکی مذاکرات برجام که روی همه بخش‌ها از جمله مسکن تاثیرگذار است و دیگری انتخابات ریاست جمهوری. کارشناس اقتصاد مسکن اظهار کرد: در صورتی که مذاکرات بین ایران و آمریکا به نتیجه مثبتی برسد،‌ صادرات نفت و مراودات بازرگانی باعث افزایش درآمدهای ارزی شده و این مسئله روی بازارهای اقتصادی کشور تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 3 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)