بررسی آینده بازار مسکن

بررسی آینده بازار مسکن
بررسی آینده بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، گزینه‌ های محتمل درخصوص آینده بازار مسکن با بررسی وضعیت دو گروه از بازیگردانان معاملات املاک مسکونی، مورد بررسی قرار گرفته شده. بررسی‌ ها نشان می‌ دهد بازار مسکن هم ‌اکنون تحت ‌تاثیر تحولات بازار سهام به‌ عنوان...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، گزینه‌ های محتمل درخصوص آینده بازار مسکن با بررسی وضعیت دو گروه از بازیگردانان معاملات املاک مسکونی، مورد بررسی قرار گرفته شده. بررسی‌ ها نشان می‌ دهد بازار مسکن هم ‌اکنون تحت ‌تاثیر تحولات بازار سهام به‌ عنوان اصلی‌ ترین بازیگردان بازار مسکن در مقطع زمانی حاضر، دو سناریو برای ماه‌ های آینده، پیش‌ روی بازار معاملات آپارتمان‌ های مسکونی وجود دارد.

 که بر مبنای این دو سناریو و تحولات بورسی، می‌توان آینده محتمل بازار مسکن را تخمین زد. هم ‌اکنون دو گروه از بازیگردانان داخلی و خارجی بازار معاملات واحدهای مسکونی را تحت‌ تاثیر خود قرار داده‌اند.  بازی گردانان داخلی بازار مسکن همان قدرت خرید متقاضیان، میزان عرضه و سایر مولفه‌ های درونی بازار مسکن هستند که بر حجم معاملات و نرخ مسکن اثرگذار هستند و بازیگردانان خارجی، بازار سهام، طلا و سکه، ارز و... و سایر پارامترهایی هستند که از بیرون بر تحولات این بازار اثرگذار هستند. 

در شرایط فعلی به ‌رغم آنکه حجم معاملات خرید آپارتمان‌های مسکونی از کف رکودی بالاتر است و نمی‌توان به لحاظ تعداد معاملات انجام شده در بازار، معاملات املاک مسکونی را در شرایط رکود کامل توصیف کرد هم‌اکنون عمده تقاضای حاضر در بازار مسکن برای خرید آپارتمان، تقاضای سرمایه‌ای است.
در واقع وضعیت بازار معاملات مسکن در شرایط حاضر نشان می‌دهد هم‌اکنون تقاضای سرمایه‌ای در بازار مسکن فعال‌تر شده است. از سوی دیگر حضور سرمایه‌ داران در مناطق جنوبی شهر تهران براساس رصد تحولات بازار مسکن در تیرماه از ماه‌ های قبل و حتی یک ماه قبل‌ از آن پررنگ‌تر شده است و این گروه از متقاضیان که در ماه‌ های قبل بیشتر در بازار مسکن مناطق نیمه شمالی شهر تهران حضور داشتند. تقاضای غیرمصرفی در بازار مسکن که هم بر حجم معامله‌ ها اثر فزاینده گذاشته هم بر سطح نرخ آپارتمان ‌ها، از ابتدای سال با موتور بورس در حال شارژ است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)

ساعت کاری مجموعه به پایان رسیده است لطفا اطلاعات خود را برای دریافت مشاوره اختصاصی وارد نمایید.

درخواست مشاوره تلفنی