بررسی مکانیزم صادراتی فولاد

بررسی مکانیزم صادراتی فولاد
بررسی مکانیزم صادراتی فولاد

آهن پرایس: حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اظهار داشت: متاسفانه بخشی از تولیدات فولاد ما انحصاری شده است و دقیقا از زمانی که این تصمیمات اتخاذ شد و گروهی مشخص و یا یک فرد برای حمایت از یک کارخانه انتخاب کردند و با همین شیوه تعداد کثیری از تجار...

آهن پرایس: حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اظهار داشت: متاسفانه بخشی از تولیدات فولاد ما انحصاری شده است و دقیقا از زمانی که این تصمیمات اتخاذ شد و گروهی مشخص و یا یک فرد برای حمایت از یک کارخانه انتخاب کردند و با همین شیوه تعداد کثیری از تجار رسته صنفی فولاد را به دلایل غیر اصولی و در عین حال ناراحت کننده حذف کردند. 

به وضوح می توان گفت در سازوکار بازاریابی صادراتی و بازارهای هدف دستکاری و دخالت غیراصولی انجام دادند و تصمیمات دستوری و خلق الساعه پی در پی ضربه های بدی به صنعت ما وارد ساخت و به راحتی به افراد خاصی اجازه صادرات داده شد و همین امر توازن بازار را نیز بهم زد و بستر  رانت خواری را نیز گسترش داد.

حال آنکه به وضوح مشاهده میگردد که این چنین شیوه هایی ایرادات زیادی دارد چرا که مبحث صادرات تکنیک های خاص خود را دارد و مستلزم برقراری یک سری ارتباطات است. شایان ذکر است تعداد کثیری از همکاران ما به لحاظ تجربه و دانش فنی و دانستن تکنیک های خاص توانایی دور زدن تحریم های سخت را نیزدارند اما متاسفانه به سادگی افرادی بدین توانمندی از بازار حذف شده اند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : نگاهی نو به چالشهای تنظیم بازار

در شرایط برهم خوردن توازن، برخی مشتریان محصولات صادراتی ایران نیز از آب گل آلود ماهی می گیرند و با وجود اینکه محصولات با قیمت و کیفیت خیلی مناسبی عرضه می گردد به دنبال سنگ اندازی و ایجاد مانع در بازار صادراتی هستند چرا که به دنبال تحقق این هدف هستند که صنایع پایین دستی ایجاد نمایند و مواد اولیه را از ایران تامین کنند و خودشان مقاطع را تولید نمایند.

ما نیاز داریم که به روال بازار و نظم بازار و تجارتی که در واقع آزاد است احترام گذاشته شود، از زمانی که یک سری افراد خاص مافیا وارانه دارای امضای ویژه در بازار شده اند و به طور کامل از دیگر فعالان بازار تفکیک شده اند توازن و تعادل بازار کاملا از بین رفته است.

به طور کلی بیزینس در شرایط فعلی بسیار تغییر کرده است و روشهای بازاریابی نوینی در جهان  به میدان آمده است و چنانچه گفته شود مکانیزم صادراتی ما همچنان بر پایه بازاریابی قدیمی آنچنان مورد تایید و قابل استدلال نخواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)