بی میلی پایتخت نشین ها به مسکن ملی

بی میلی پایتخت نشین ها به مسکن ملی
بی میلی پایتخت نشین ها به مسکن ملی

آهن پرایس: در اواخر اردیبهشت ماه سیامک جوانبخت مجری طرح ملی مسکن پردیس با متقاضیان طرح ملی مسکن اتمام حجت کرد و هشدار داد در صورتی که قسط سوم را پرداخت نکنند از این طرح حذف خواهند شد وی در این رابطه بیان کرد: متقاضیان این طرح در پروژه آریا شهر، در شهر جدید پردیس ...

آهن پرایس: در اواخر اردیبهشت ماه سیامک جوانبخت مجری طرح ملی مسکن پردیس با متقاضیان طرح ملی مسکن اتمام حجت کرد و هشدار داد در صورتی که قسط سوم را پرداخت نکنند از این طرح حذف خواهند شد وی در این رابطه بیان کرد: متقاضیان این طرح در پروژه آریا شهر، در شهر جدید پردیس موظف به پرداخت 160 میلیون تومان بعد از اطلاع رسانی هستند .

سیامک جوانبخت ذکر کرد: تمامی افرادی که قسط اول و دوم خود را پرداخت کردند که مجموعا 80 میلیون تومان می باشد بایستی قسط سوم به مبلغ 80 میلیون تومان را پرداخت کنند. در نوبت اول طرح ملی مسکن پردیس بیش از ظرفیت پیش بینی شده ثبت نام صورت گرفته است، بنابراین تمامی برنامه ها و پیش بینی های لازم برای حذف متقاضیانی که به تعهدات خود عمل نکرده اند در سامانه انجام پذیرفته است.

با توجه به هشداری که به متقاضیان داده شد به فاصله چند روز شرکت عمران پردیس اعلام کرد: پیرو ارسال پیامک از سوی شرکت عمران پردیس به متقاضیان طرح ملی مسکن مبنی بر واریز مبلغ 80 میلیون تومان به‌ عنوان قسط سوم تا تاریخ 6 خرداد 1400، در ادامه بررسی روند اجرایی و زمانبندی و درخواست مجری طرح ملی مسکن از مدیرعامل شرکت عمران پردیس مبنی بر تعویق مهلت واریز مبلغ یاد شده، مدیرعامل با افزایش مهلت واریز مبلغ 80 میلیون تومان تا پایان خرداد 1400 موافقت کرد.

در حالی که استاندار تهران به تازگی در رابطه با پروژه های طرح ملی مسکن بیان کرد: با توجه به اینکه حدود 72 هزار واحد برای استان تهران در طرح ملی مسکن در نظر گرفته شده تا به حال تنها 12 هزار متقاضی آن آورده اولیه را پرداخت کرده ‌اند. 60 هزار واحد فاقد متقاضی است و مردم می ‌توانند در صورت داشتن شرایط  اقدام به ثبت ‌نام کرده و طی دو سال واحد خود را تحویل بگیرند.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: عدم تناسب تولید مسکن با تقاضا

استقبال سرد ساکنین تهران از طرح ملی مسکن چند عامل دارد؛ یکی از این عوامل مشخص نشدن قیمت تمام شده واحد های این طرح است. با اینکه مسئولان وزارت راه و شهرسازی ادعا میکنند ساخت هر مترمربع 2 میلیون و 770 هزار تومان هزینه دارد اما در واقعیت با توجه به لیست تعدیل قیمت سازمان برنامه و بودجه، رشد شدید مصالح ساختمانی و عوامل موثر در ساخت‌ وسازها قیمت ساخت واحدهای طرح ملی مسکن به‌ گفته فعالان بازار به بیش از 4 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است.

از طرفی بازار مسکن اکنون در رکود انتظاری به ‌سر می‌ برد که شرایط کاهش قیمت چند درصدی را فراهم کرده است. در این وضعیت برخی متقاضیان طرح ملی مسکن که معمولا از قشر متوسط جامعه هستند با یک حساب سرانگشتی به این‌ نتیجه رسیده‌اند از پرداخت قسط سوم 80 میلیون تومانی که قطعا تهیه آن بسیار دشوار است منصرف شوند به این امید که اتفاقات خوشایندی در بازار مسکن روی دهد.

در مجموع عوامل متعددی دست به دست هم داده و باعث شده ‌‌اند طرح ابتکاری دولت روحانی متقاضی آنچنانی نداشته باشد. طی 8 سال اخیر دولت یازدهم و دوازدهم کمترین توجه را به بخش مسکن به‌ عنوان یکی از مهم ‌ترین پیشران‌ های اقتصاد کشور داشته است. اصرار بر تحریک تقاضا در بازار مسکن طی دو دولت حسن روحانی، بیشترین افزایش قیمت مسکن طول تاریخ ایران را ثبت کرده است. طی مدت یاد شده متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 690 درصد افزایش یافته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)