تاخیر در ساخت پروژه های مسکن مهر

تاخیر در ساخت پروژه های مسکن مهر
تاخیر در ساخت پروژه های مسکن مهر

آهن پرایس : محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با قیمت مسکن ملی در هر شهر و استان اظهار کرد : در حال حاضر عددی را نمی توان اعلام کرد اما قطعا قیمت واحد های مسکونی طرح مسکن ملی از واحد های مسکونی شخصی ساز کمتر خواهد بود.همچنین ...

آهن پرایس : محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با قیمت مسکن ملی در هر شهر و استان اظهار کرد : در حال حاضر عددی را نمی توان اعلام کرد اما قطعا قیمت واحد های مسکونی طرح مسکن ملی از واحد های مسکونی شخصی ساز کمتر خواهد بود.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن ملی برای متقاضیان با توجه به تجربه افزایش قیمت چندین باره مسکن مهر اظهار داشت : در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر قیمت مسکن مهر در برخی از شهر های جدید از جمله پردیس چندین بار دچار افزایش قیمت شده و در ساخت و تحویل تاخیر داشته است باید به این موضوع که تعدادی از واحد های مسکونی در اواخر سال گذشته شروع به ساخت شدند توجه داشت. 

وی با بیان اینکه نکته مهم دقت در ایجاد تعهد و ثبت نام است، ادامه داد: بسیار از پروژهای مسکن مهر در همان قیمتی که تعیین شده بود تحویل داده شدند که افزایشی در نرخ قیمت واحد های مسکونی مسکن مهر مشاهده نشد در برخی از پروژه های مسکن مهر مانند پروژه پردیس افزایش قیمتی وجود داشت که تعداد محدودی این گونه بودند .به همین دلیل است که دسته‌ بندی در ارائه اطلاعات به مخاطبان صورت نمی‌گیرد.

محمود محمود زاده در رابطه با دلایل تاخیر در ساخت برخی از پروژه‌های مسکن مهر گفت : تاخیر در اجرای این پروژه چند دلیل دارد. اول اینکه برخی از پروژه‌ها تاخیر در شروع ساخت به دلیل نبود زمین کافی داشتند و ثبت نام بیشتری صورت گرفته بود. از این رو چند سال طول کشید که زمینی رفع معارض شود و برای اجرا آماده سازی‌های لازم در آن زمین صورت گیرد. دلیل دیگر هم این بود که برخی از پروژه‌ها به مسائل حقوقی برخوردند.  

محمودزاده افزود: نکته دیگر این است که از بیش از 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر این تاخیرات بیشتر متوجه شهر جدید پردیس شده که اساسا سهم حدود 80 هزار واحدی در کل پروژه مسکن مهر داشت.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : سرنوشت طرح مسکن ملی

طبق آخرین گزارش ارائه شده حدود 40 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که در شرف تکمیل است و به زودی حدود 35 هزار واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود. معاون وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن ملی گفت : در پروژه هایی مانند مسکن ملی  زمین از سوی دولت تامین می شود و تسهیلات نیز از سوی دولت برای متقاضیان در نظر گرفته شده است اما ساخت با خود متقاضیان بوده کما اینکه این رویه در سایر پروژه‌ها هم، جریان داشت.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با پایین‌ترین عددی که در سطح کشور ممکن بوده برای اجرای مسکن مهر به جمع‌بندی رسیده و آن را ابلاغ کرده که البته نظر سازندگان این است که باید به این عدد اضافه شود اما به وکالت از مردم نهایت تلاش‌ مان را می‌کنیم، قیمت تمام شده برای متقاضیان پایین‌ترین عدد ممکن باشد.

محمودزاده افزود: اما می‌دانیم که سازنده باید مصالح را با قیمت روز بازار خریداری کند و قرار نیست هیچ یک از مصالح و خدمات متفاوت از قیمت بازار در این پروژه عرضه و استفاده شود. به همین دلیل از روز اول قرار شد که تحویل مسکن ملی براساس قیمت تمام شده باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)