تقاضا در رکود، میلگرد در مسیر صعود

تقاضا در رکود، میلگرد در مسیر صعود

با وجود رکود نسبی بازار و کاهش چشمگیر تقاضا، شاهد افزایش جزئی قیمت روز میلگرد در برخی مبادی فروش بودیم، در حالی که برخی از بنگاه‌های تهران قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان را ثابت نگه داشتند، برخی دیگر برای سایزهای سنگین 20 تا 50 هزار تومان کاهش قیمت اعمال کردند...

آهن پرایس: بازار آهن در پنجشنبه هفته گذشته شاهد روندی آرام با تقاضای ضعیف بود در حالی که برخی از بنگاه‌های تهران قیمت تیرآهن اصفهان امروز را ثابت نگه داشتند، برخی دیگر برای سایزهای سنگین 20 تا 50 هزار تومان کاهش قیمت اعمال کردند.

بازار قوطی و پروفیل نیز کم و بیش ثابت بود، به طوری که قوطی و پروفیل 2 میلیمتری با قیمتی بین 39500 تا 40500 تومان معامله می‌شد.

در بازار میلگرد، شاهد ثبات قیمت یا افزایش جزئی بودیم. برخی از مبادی همچنان قیمت‌ها را 100 تا 200 تومان به ازای هر کیلو افزایش می‌دادند. با وجود اینکه قیمت روز میلگرد در یک تا دو هفته گذشته به کف 24500 تومان به اضافه مالیات ارزش افزوده رسیده بود، اما از اواسط هفته اول خرداد روند صعودی به خود گرفت و این روند در هفته گذشته نیز ادامه داشت به عنوان مثال، قیمت میلگردهای برند و پرمصرف مانند خراسان و آذربایجان از 25 هزار تومان در اوایل خرداد به 26 هزار تومان در حال حاضر رسیده است که نشان‌دهنده رشدی هزار تومانی به ازای هر کیلو است.

همانطور که در گزارش‌های پیشین نیز بیان شد از علل افزیش قیمت روز آهن آلات می‌توان به افزایش 30 درصدی نرخ کرایه حمل اشاره کرد. این افزایش هزینه حمل و نقل، به طور طبیعی قیمت تمام شده محصولات را افزایش می‌دهد و می‌تواند عاملی برای افزایش قیمت آهن باشد.

عواملی مانند محدودیت‌های برقی یا تصمیمات صنفی به کاهش تولید در برخی از شرکت‌ها منجر شده است که این امر می‌تواند به کمبود عرضه و در نتیجه افزایش قیمت آهن در بازار منجر شود.

نگرانی‌هایی در مورد افزایش قیمت دلار به دلیل قطعنامه شورای حکام وجود داشت. با این حال، به نظر می‌رسد که بازارساز تا حدودی این موضوع را کنترل کرده است و نرخ ارز در بازار آزاد طی روزهای اخیر تغییرات چندانی نداشته و در کانال 59 هزار تومانی تثبیت شده است.

در ادامه می‌توانید این خبر را مطالعه کنید: بازار میلگرد در آستانه جهش قیمت

با توجه به افزایش تقاضای فصلی در تیرماه، احتمال افزایش قیمت آهن در هفته‌های آینده دور از انتظار نیست. نوسانات نرخ ارز و قیمت مواد اولیه نیز می‌تواند بر روند بازار تاثیرگذار باشد؛ البته تقاضای ضعیف و پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری نیز مؤلفه‌هایی است که ممکن است شدت التهابات افزایشی را کم کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • کاربر میهمان
    کاربر میهمان1403/03/30 - 12:36 پاسخ

    روند قیمتی میلگرد رو کجا میتونم مشاهده کنم؟