جو روانی کاهش قیمت مسکن

جو روانی کاهش قیمت مسکن
جو روانی کاهش قیمت مسکن

آهن پرایس: آنچه که این روزها چشم گیر است این است که با اینکه تعداد فروشندگان ملک بیشتر شده و همچنین در بنگاه های مشاوران املاک و تبلیغات در فضای مجازی  قیمت ها تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یافته اما باز هم از لفظ ارائه تخفیف به خریدار واقعی...

آهن پرایس: آنچه که این روزها چشم گیر است این است که با اینکه تعداد فروشندگان ملک بیشتر شده و همچنین در بنگاه های مشاوران املاک و تبلیغات در فضای مجازی  قیمت ها تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یافته اما باز هم از لفظ ارائه تخفیف به خریدار واقعی استفاده می شود. 

فعالان بازار مسکن معتقدند که همه بازارهای موازی دچار کاهش قیمت شده اند و از سمت دیگر افکار عمومی و انتظارات اذهان این است که با روی کار آمدن دولت سیزدهم باید قیمت ها ریزش داشته باشد. این انتظار در بازار مسکن قطعا به جز بحث کاهش قیمت بازار را دچار تعدیل منفی خواهد کرد، از سمت دیگر نیز هزینه های مالیاتی چشم گیر است و مالکان در صددند که ملک های اضافی خود را از سبد دارایی شان حذف کنند. 

اما آنچه که مهم است قدرت خرید در بازار مسکن کم است و همین کم بودن قدرت خرید و سمت دیگر انتظاری که مردم از کاهش قیمت دارند باعث شده است که خریداران در انتظار کاهش قیمت و رسیدن به یک ثبات قیمتی منطقی خرید خود را به تاخیر بیندازند. تحلیلگران اقتصادی بازار مسکن معتقدند نیمه دوم سال که در واقع همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم  است و چنانچه بلافاصله دولت سیزدهم طرح های مسکن سازی را عملیاتی کنند نرخ مسکن باید کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: کاهش قیمت مسکن در خرداد ماه

رییس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است که آیت الله رئیسی قاطعیت و پشتکار کافی را دارد و همین دو ویژگی ایشان ، نور امید را در قلب ها و افکار عمومی روشن می نماید  که به آینده کشور می توان امیدوار بود  چرا که بحث مسکن از دل نگرانی های اصلی دولت سیزدهم است و بارها در سخنان خود بر حل آن تاکید داشته اند و براساس تمامی این اوصاف و شرایط می توانیم پیش بینی کنیم که در نیمه دوم سال جاری با افت قیمت مسکن روبرو خواهیم شد. حال آنکه با توجه به دیدگاه خوب و هوشمندانه آیت الله رییسی  می توانیم پیش بینی کنیم که ایشان قطعا از بخش خصوصی برای اداره امور استفاده خواهد کرد و با قاطعیت می توان گفت این امر به نفع اقتصاد کشور است. 

عضو سابق شورای عالی مسکن اظهار داشت که در بخش مسکن و ساخت وساز هیچ گونه وابستگی به خارج از کشور نداریم . شایان ذکر است تمامی نهاده های ساختمانی مورد نیز داخل کشور تولید می شود ایشان اظهار داشت که مسکن همچون لوکوموتیوی است که پیشرو اقتصاد کشور است. از سوی دیگر با توجه به نیاز کشور و کمبودهای چند ساله اخیرا واقعا نیاز است که طرح های قوی و برنامه ریزی شده ای  در بحث مسکن فراهم شود. 

افشین پروین‌پور اظهار داشت که ساخت مسکن با برنامه ریزی و طرح منظم قطعا می تواند رشد اقتصادی کشور را دو برابر کند و خوب است بدانیم که یک تیم تخصصی و پژوهشی در حوزه اقتصاد و مسکن تقریبا مدت هفت ماه است که به طور مستمر و متفکر روی طرحی ارتقا یافته تر و تقویت شده تر نسبت به مسکن مهر کار می کنند و در حال حاضر نیز به عنوان یکی از برنامه های مهم دولت مردمی آیت الله رییسی در پیشرو است. 

ایشان همچنین بیان کرد: می توان بیان داشت یکی از راه حلهای کارآمد در بخش مسکن در کشور ایجاد نهضتی به نام مسکن سازی  می باشد، اصول این طرح همان اصول مسکن مهر است، یعنی زمین رایگان، وام ساخت با کارمزد خیلی کم و به کارگیری ظرفیت بخش خصوصی برای ساخت مسکن به امید اینکه مسکن به آسانی در اختیار هموطنان قرار گیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)