راهکارهای چندگانه برای متعادل سازی مسکن

راهکارهای چندگانه برای متعادل سازی مسکن
راهکارهای چندگانه برای متعادل سازی مسکن

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار مسکن، جهش قیمت مسکن در ماه های اخیر، وزارت راه و شهر سازی را بر آن داشت تا راه حل های کنترل بازار مسکن را با حضور فعالان این بخش بررسی کند. از این رو 9 راهکار توسط مسئولان وزارت شهر سازی مورد تحلیل قرار گرفت ولی کماکان برای جهش فعلی قیمت مسکن...

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار مسکن، جهش قیمت مسکن در ماه های اخیر، وزارت راه و شهر سازی را بر آن داشت تا راه حل های کنترل بازار مسکن را با حضور فعالان این بخش بررسی کند. از این رو 9 راهکار توسط مسئولان وزارت شهر سازی مورد تحلیل قرار گرفت ولی کماکان برای جهش فعلی قیمت مسکن که ناشی از انتظارات تورمی و رشد نقدینگی می باشد راه حلی خاصی ارائه نشد.
 راهکارهای تعادل بخشی به بازار مسکن در شرایط اقتصادی و سیاسی جاری که با حضور معاونان وزیر، نمایندگان مجلس و نخبگان و صاحب نظران حوزه مسکن برگزار شد که تحولات اقتصادی در بخش‌های مختلف را نشان می‌دهد؛ از این رو مسائل سیاسی بین المللی هم تاثیراتی در حوزه انتظارات تورمی ایجاد کرده است. در بخش دیگری از این نشست، معاون مسکن و وزیر راه و شهرسازی به ارائه راهکارهای 9 گانه برای تعادل بخشیدن به بازار مسکن اشاره کرد و اظهار نمود: عرضه بسته تشویقی مالیاتی به منظور افزایش تولید، راه اندازی بازارگاه الکترونیکی، انتقال ماموریت وصول مالیات بر خانه های خالی از سازمان امور مالیاتی به شهرداری ها، تسریع در تصویب لایحه قانونی پیش فروش ساختمان، کنترل سوداگری در بخش زمین از طریق استفاده از ابزارهای مالیاتی، حمایت از ساخت و عرضه واحد های مسکونی کوچک متراژ، تسریع در اجرای برنامه بازآفرینی شهری، تغییر ماموریت بانک مسکن از تخصصی به توسعه‌ای و تسریع در عرضه زمین‌های وابسته به دولت به منظور افزایش عرضه واحدهای منطبق با الگوی مصرف از جمله برنامه‌هایی است که به منظور کنترل بازار مسکن در دست اقدام مسئولین  قرار گرفته است.بنابر این در شرایط جدیدی که قرار داریم هر اقدامی که انجام می شود اولا باید بدون شتابزدگی باشد و دوما فعالان بخش حضور داشته باشند و نقدشان شنیده شود چرا که به دلیل عدم رعایت راهکارهای ارائه شده طی 4 الی 5 سال گذشته بازار مسکن دچار عدم تعادل بوده است.

  برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)