سهم هر استان در طرح ملی مسکن

سهم هر استان در طرح ملی مسکن
سهم هر استان در طرح ملی مسکن

آهن پرایس : محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد : برای حدود ۱۳۵ هزار نفر زمین واگذار شده که تحت عنوان گروه های ساخت عموما در شهرهای کوچک در حال ساخت هستند که پروژه‌های آنها بین ۳ تا ۱۰ واحد است . در ادامه محمود زاده با شرح این که در ...

آهن پرایس : محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد : برای حدود ۱۳۵ هزار نفر زمین واگذار شده که تحت عنوان گروه های ساخت عموما در شهرهای کوچک در حال ساخت هستند که پروژه‌های آنها بین ۳ تا ۱۰ واحد است . در ادامه محمود زاده با شرح این که در حال اجرای 300 هزار واحد طرح اقدام ملی در نواحی بجز بافت فرسوده شدیم و هم اکنون ۵۰۴ هزار واحد در حال اجرا داریم گفت : تعداد اندکی از واحد های اقدام ملی مسکن به دلیل برخی موضوعات شروع نشده باشد اما طرح در قالب کلی، وضعیت مناسبی دارد و در برخی استانها از جمله یزد به زودی افتتاح خواهیم داشت.

محمود محمودزاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: طبق آمار موجود  ۵۰۴ هزار واحد اقدام ملی مسکن آغازشده است و اکثر پروژه‌ها در حال اجرا است؛ برخی در مراحل اسکلت و دیوارچینی قرار دارد، برخی در حال آماده‌سازی زمین و تعدادی هم در مراحل پی سازی . اینکه بیان می‌شود تعداد زیادی از پروژه‌ها هنوز شروع یا مکان دقیق آن مشخص نشده اطلاعات درستی نیست. ممکن است تعداد اندکی از پروژه‌ها به دلیل برخی مشکلات هنوز شروع نشده باشد اما در کل طرح در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی افزود: کسانی که برای مسکن ملی ثبت نام کردند دو گروه هستند. برای حدود ۱۳۵ هزار نفر زمین واگذار شده که تحت عنوان گروه های ساخت اکثرا در شهرهای کوچک در حال ساخت هستند که پروژه‌های آنها بین ۳ تا ۱۰ واحد است. معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد: حدود ۳۲۶ هزار واحد نیز در قالب ۷۸۰۰ پروژه در سراسر کشور تعریف شده که در حال اجرا است. تمام متقاضیانی که پول واریز کرده‌اند به پروژه وصل شده و معلوم است پروژه شان کجاست. این اطلاعات بجز استان در سامانه ملی نیز قابل بازدید است. بدان صورت که در نقشه کشور به صورت GIS می‌توان این طرح ها را مشاهده کرد.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : طرح تامین مالی نوین مسکن

محمودزاده با بیان اینکه در بعضی استانها مراحل اجرای طرح اقدام ملی مسکن سریعتر پیش می‌رود گفت: تعدادی از پروژه‌ها در بعضی استانها به مرحله سوم گرفتن اقساط رسیده است و حتی بعضی طرح ها از جمله استان یزد به زودی افتتاح می‌شود. از ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد نیز حدود سه ماه قبل در سایر مناطق از جمله استان کرمان افتتاح شد. از طرف دیگر استان هایی هستند که با توجه به مشکلات ابتدایی، اخیرا در حال آماده‌سازی مقدمات طرح هستند.

وی با اشاره به ۴۰۰ هزار واحد برنامه‌ ریزی شده برای طرح اقدام ملی مسکن خاطرنشان کرد: از ۴۰۰ هزار واحد قرار است ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و۳۰۰ هزار واحد در سایر مناطق اجرا شود اما امروز ۵۰۴ هزار واحد با پیشرفت فیزیکی متفاوت در شهرهای مختلف کشور در حال اجرا است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)