شرایط دریافت زمین رایگان 

شرایط دریافت زمین رایگان 
شرایط دریافت زمین رایگان 

آهن پرایس: در تورم و اقتصاد نابسامان و تحت تاثیر التهابات سیاسی داخلی و جهانی تهیه مسکن نیز بسیار دشوار است و از سوی دیگر هزینه های اجاره بها نیز روز به روز در حال افزایش است از همین رو گویا دولت سیزدهم برآن...

آهن پرایس: در تورم و اقتصاد نابسامان و تحت تاثیر التهابات سیاسی داخلی و جهانی تهیه مسکن نیز بسیار دشوار است و از سوی دیگر هزینه های اجاره بها نیز روز به روز در حال افزایش است از همین رو گویا دولت سیزدهم برآن است که در راستای حمایت از خانواده های جوان و رشد جمعیت تسهیلاتی به صورت ارائه زمین رایگان به خانواده هایی که دارای 3 فرزند هستند ارائه نماید البته تولد فرزند سوم باید از آبان ماه سال جاری به بعد باشد. 

متقاضیانی که فرزند سوم آنها از 19 آبان ماه سال 1400 به بعد متولد شده اند امکان ثبت نام آنها جهت دریافت زمین رایگان دولتی توسط وزارت راه و شهرسازی فراهم خواهد شدو لازم به ذکر است به سبز بودن فرم ((ج)) نیازی نمی باشد چراکه براساس قانون تصویب شده حمایت ازخانواده ها وجوانی جمعیت  هر خانواده ای می تواند دو بار از امکانات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده نمایداما اجازه فروش زمین را ندارند و حتما باید زمین را بسازند.

مصوبات این قانون به شرح ذیل می باشد: 

ماده3- براساس این ماده، وزارت راه و شهرسازی موظف شده است که استفاده مجدد از امکانات دولتی را برای خانوادهای دارای 3 فرزند و بیشتر فراهم کند و این خانوارها نیز صرفا برای دومین بار می توانند از امکانات دولتی استفاده نمایند. 

ماده4- بر اساس برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت موظف است که یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان (200)مترمربع  براساس طرحهای روستایی و شهری یا طرح های تفصیلی شهری تصویب شده برای ساکنان روستا یا شهرهای کمتر از 500 هزار نفر بعد از تولد فرزند سوم و به صورت بالمناصفه به پدر و مادر و صرفا به صورت یک بار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال به صورت اقساطی اعطا نماید و سند مالکیت بعد از آخرین قسط به مالکین تحویل داده خواهد شد. 

البته در شهرهایی که بالای 500 هزار نفر جمعیت دارند زمین یا واحد مسکونی مذکور در شهرهای اطراف یا شهرهای جدید یا شهرهای زادگاه پدرو مادربا شرط اینکه بالاتر از 500 هزارنفر نباشند اختصاص خواهد یافت. 

مالکیت این زمین یا واحد مسکونی چنانچه پدر یا مادر فوت کننده بر اساس قانون به ورثه متوفی ارث خواهد رسید. وزارت راه و شهرسازی موظف است که با وزارت جهاد کشاورزی همکاری نماید و آیین نامه این قانون را حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه نماید و جهت تصویب به هیات وزیران ارائه نماید. 

همچنین دستگاه های اجرایی نیز موظف شده اند در جهت تامین و ارتقای کیفیت مسکن، پایان کار و عوارض ساخت و سازو به طور کلی همه هزینه های تخصیص شبکه،انشعابات و هزینه های خدمات نظام مهندسی برای خانوارهای دارای سه فرزند زیر بیست سال معادل 50درصد و برای خانواده های دارای چهار فرزند زیر بیست سال به میزان 70 درصد  تخفیف لحاظ نمایند. دولت همچنین مکلف شده است که 100 درصد تخفیف های مربوط به پرووانه ساختمانی را از محل منابع عمومی در بودجه های سنواتی پیش بینی نماید.

قابل توجه است معافیتهای که در بالا ذکر شد در شهر تهران برای زیربناهای تا 130 مترمربع و در شهرهای بالای 500 هزار نفر برای زیربناهای 200 متر و سایر شهرها و روستاها نیز تا 300 مترمربع در نظر گرفته شده است. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: پیش بینی نرخ مسکن 1401

همچنین محاسبات و نظارت مهندسان نظام مهندسی برای خانواده های فوق جزو سهمیه سالانه آنها محسوب نخواهد شد.شاید به طور کلی این طرح و تشویق به فرزند آوری طرحی مفید باشد اما مساله سطح درآمد خانوارها و مخارج فرزندان نیز مساله مهمی است و چنانچه پدرخانواده از نظر امنیت شغلی تامین باشد می تواند به مساله فرزند آوری و دریافت زمین رایگان نیز تمرکز نماید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)