عدم استقبال از مسکن در بورس

عدم استقبال از مسکن در بورس
عدم استقبال از مسکن در بورس

آهن پرایس: دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران اظهار داشت: مناطق سعادت آباد و آجودانیه بر روی گسل قرار دارد؛ همچنین نیاز است بدانیم ساز و کار بورس با ساز و کار مسکن مطابقت ندارد. چنانچه سهام مسکن وارد بازار بورس شود فقط تبدیل به یک بازار به شدت سرمایه ای...

آهن پرایس: دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران اظهار داشت: مناطق سعادت آباد و آجودانیه بر روی گسل قرار دارد؛ همچنین نیاز است بدانیم ساز و کار بورس با ساز و کار مسکن مطابقت ندارد. چنانچه سهام مسکن وارد بازار بورس شود فقط تبدیل به یک بازار به شدت سرمایه ای خواهد شد  که در نهایت فقط منجر به افزایش قیمت خواهد شد. 

ایرج رهبر افزود: باید از نظر فنی ساخت و سازهای ایران مانند کشور ژاپن دارای ابعاد علمی باشد. ایران از نظر سطح دانش علمی و فنی دست کمی از ژاپن ندارد. پس قطعا باید توانایی ساخت واحدهای مسکونی با مقاومتی بالا و در حد ژاپن  را نیز داشته باشد. رهبر تصریح کرد: برخی مناطق که روی گسل هستند و از سوی دیگر همزمان ارزش زمین در آن مناطق بالا است؛ در سالهای اخیر میزان ساخت و ساز در این مناطق افزایش یافته است. از جمله این مناطق می توان سعادت آباد و آجودانیه را بیان کرد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: تقویت قدرت خریداران مسکن

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران بیان داشت: یک سری قواعد و قوانین بسیار مطلوب در آیین نامه وجود دارد بدین صورت که اسکلت هایی که در ساختمانهاست باید بصورت ضربدری نصب گردد. همچنین نصب پنجره دو جداره و استفاده از بتن های با کیفیت از الزامات ساخت مسکن است. 

رهبر اشاره ای نیز به ورود مصالح ساختمانی به بورس کالا داشت و در این رابطه اذعان داشت: برخی از مصالح ساختمانی از جمله فولاد از سال های گذشته وارد بورس شده است اما متاسفانه این بخش ها نیز نتوانست کمکی به کاهش قیمت مصالح ساختمانی داشته باشد. ایشان یادآور شد: وارد شدن مصالح ساختمانی به بورس کالا فقط برای سازندگانی که اقدام به ساخت و سازهای عمده می کنند مفید است؛ چرا که در این مورد نمی شود خرید و  فروش خرد انجام داد. 

در بورس باید خرید و فروش مصالح ساختمانی در قالب یک پکیج باشد، چرا که خرید و فروش مصالح ساختمانی در قالب خرد یا کم برای بسیاری از عمده سازان امکان پذیر نیست بنابراین وارد شدن آن نیز بر بازار مسکن موثر نخواهد شد. 

حجم معاملات مسکن در بورس کالا بسیار پایین است و همچنین حجم معاملات مسکن در بازار آزاد نیز از آمارهای ارائه شده نیز پایین تر می باشد. چرا که مسکن بین دلالان و واسطه ها داد و ستد می شود؛ گویا این داد و ستد ها درون سازمانی است. بورس مسکن نه تنها جاذبه ای نداشته و استقبال چندانی از آن نشده بلکه دافعه نیز داشته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)