عملکرد بنیاد مسکن در طرح اقدام ملی

عملکرد بنیاد مسکن در طرح اقدام ملی
عملکرد بنیاد مسکن در طرح اقدام ملی

آهن پرایس: جواد حق شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واریز وجوه اولیه 35 هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن که اقدام به ساخت واحدها تحت مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم بنیاد مسکن می کنند، خبر داد. معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در...

آهن پرایس: جواد حق شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از واریز وجوه اولیه 35 هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن که اقدام به ساخت واحدها تحت مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم بنیاد مسکن می کنند، خبر داد. معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگاران، به تشریح عملکرد بنیاد مسکن در رابطه با طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت آن بنیاد، پرداخت.

وی در ادامه افزود: از حدود 35 هزار متقاضی که اقدام به واریز وجوه اولیه خود کرده اند، حدود 10 هزار واحد برای برای متقاضیانی از طرح اقدام ملی مسکن که به صورت گروهی یا انفرادی می بایست به احداث واحد مسکن ملی اقدام کنند که برای بیش از 9 هزار نفر قرعه کشی صورت گرفته و زمین در اختیار آنها قرار گرفته است. این تعداد در حال اخذ پروانه ساختمانی هستند و تعدادی هم موفق شدند پروانه ساختمانی را دریافت کنند و کار ساخت واحدهای خود را آغاز کرده اند.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در رابطه با مشکلاتی که در اجرای طرح اقدام ملی مسکن با آن روبه رو شده ایم، بیان کرد: از مشکلاتی که در اجرای این طرح با آن مواجه شدیم، استقبال و همراهی کم شهرداری ها نسبت به صدور پروانه های ساختمانی است که موجب شده اجرای طرح مذکور با کندی مواجه شود. به این صورت که شهرداری ها برای اعمال 50 درصد تخفیف در جهت صدور پروانه ساختمانی استقبال کمی داشتند؛ در حال حاضر نیز، هم در بخش انفرادی ساز و هم گروهی ساز تعداد پروانه های صادره ساختمانی پایین است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: مدار کاهشی قیمت مسکن

حق شناس توضیح داد: از 35 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی که تحت مسئولیت مستقیم یا غیرمستقیم بنیاد مسکن جهت احداث قرار دارد، 15 هزار واحد مسکونی می بایست توسط خود بنیاد مسکن احداث شده و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. از تعداد 15 هزار واحدی که بنیاد مسکن موظف به احداث مستقیم آن است، عملیات 7 هزار واحد تاکنون آغاز شده است که تعدادی از آنها پروانه دریافت کرده اند و کارگاه های ساختمانی تجهیزشده و مشغول به کار شده اند. 

به گفته حق شناس، در مجموع تعداد 7 هزار واحد مسکن ملی آغاز شده توسط بنیاد مسکن، 9 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. وی یادآور شد: پروژه هایی که کار ساخت در آنها آغاز می شود، میانگین بین 18 ماه زمان می برد تا کار عملیات ساختمانی آنها به پایان برسد و لازم به ذکر است که این مدت زمان نیز به تکمیل آورده متقاضیان در زمان و مهلتی که معین می شود بستگی دارد. حق شناس در پایان گفت: براساس اینکه عده ای از متقاضیان اعلام کرده اند که در مدت زمان 24 ماه توان پرداخت اقساط ساخت مسکن را ندارند، در حال برنامه ریزی برای افزایش این مدت زمان به 30 ماه هستیم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)