مدار کاهشی قیمت مسکن

مدار کاهشی قیمت مسکن
مدار کاهشی قیمت مسکن

آهن پرایس: براساس سخنان رئیس اتحادیه مشاوران املاک، معاملات ملک در تهران در بهمن ماه، 33 درصد نسبت به دی ماه کاهش داشته است. وی همچنین افزود: هر دوره ای که قیمت مسکن بالا رفته، سپس شاهد کاهش قیمت نیز بوده ایم؛ در حال حاضر نیز سازندگان و مالکان هم به...

آهن پرایس: براساس سخنان رئیس اتحادیه مشاوران املاک، معاملات ملک در تهران در بهمن ماه، 33 درصد نسبت به دی ماه کاهش داشته است. وی همچنین افزود: هر دوره ای که قیمت مسکن بالا رفته، سپس شاهد کاهش قیمت نیز بوده ایم؛ در حال حاضر نیز سازندگان و مالکان هم به خریداران اصرار می کنند اما همچنان بازار کساد است و پس از افت 15 درصدی که در آبان ماه با آن مواجه شدیم، در بهمن ماه نیز نرخ های پیشنهاد شده حدود 8 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگاران، مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: 2950 فقره معامله ملک در شهر تهران طی ماه گذشته به امضا رسیده است که نسبت به ماه قبل 33 درصد و نسبت به ماه مشابه سال گذشته 72 درصد کاهش داشته است. همچنین چیزی حدود 9530 قرارداد اجاره در بهمن ماه امسال در تهران منعقد شد که این مقدار حاکی از کاهش 38 درصد در مقایسه با دی ماه امسال و افزایش 13 درصد نسبت به بهمن ماه سال اخیر می باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با آخرین وضعیت معاملات در کشور بیان کرد: طی بهمن ماه 1399 در کل کشور، تعداد 27 هزار و 638 قرارداد خرید و فروش ملک به امضا رسیده که نسبت به ماه قبل 32 درصد و ماه مشابه سال گذشته 38 درصد کاهش داشته است.  در رابطه با بازار اجاره نیز در مقایسه با دی ماه با افت قیمت مواجه شده ایم. 45 هزار و 252 اجاره نامه در کل کشور، در بهمن ماه سال جاری منعقد شده است که در مقایسه با دی ماه امسال 48 درصد کاهش یافته و نسبت به بهمن سال گذشته افزایش 49 درصدی را نشان می دهد.

خسروی در تحلیل وضعیت حال حاضر بازار مسکن اظهارکرد: معاملات در حالت کسادی قرار گرفته است و از همین رو فروشندگان و سازندگان به خریداران اصرار می کنند. این موضوع نشان دهنده این است که بازار مسکن در مسیر کاهشی واقع شده است. همچنین امیدوار بودن به احیای برجام در بازار مسکن اثرگذار بود؛ به این صورت که قیمت ها 10 تا 15 درصد از آبان ماه با کاهش مواجه شد و بر اساس گزارش های مشاوران املاک، در بهمن ماه نیز قیمت ها حدود 8 درصد افت داشته است و انتظار داریم این روند کاهش قیمت تداوم یابد؛ بعد از عید نوروز هم افزایش قیمت نخواهیم داشت.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: نوسانات بازار مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک به جوسازی عده ای از افراد برای القای گرانی در بازار مسکن اشاره کرد و با انتقاد از این موضوع بیان کرد: گزارشات برخی از مراکز آماری در التهاب بازار مسکن اثرگذار می باشد و در این بین بساز وبفروش ها و بخر و بفروش ها هم سعی در دامن زدن به تورم دارند. خسروی خاطر نشان کرد: در هر دوره ای که شاهد افزایش قیمت مسکن بوده ایم پس از آن با تخلیه حباب همراه بوده ایم. درحال حاضر نیز زمان تخلیه حباب قیمت مسکن فرا رسیده است.

خسروی معتقد است رسانه ها در آرامش بخشی به بازار مسکن نقش موثری دارند و دراین رابطه گفت: بیان این موضوع که انتظار برای خانه دار شدن به بیش از 100 سال رسیده است موجب ناامیدی است. با رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب وکار ممکن است خانواده ها نقدینگی خرید مسکن را به دست آورند؛ لذا به طور قطعی نمی توان استاندارد تحلیل ها و آمارها را تضمین کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)