مسکن در آستانه سقوط قیمت

مسکن در آستانه سقوط قیمت
مسکن در آستانه سقوط قیمت

آهن پرایس: فروردین قرن جدید درحالی تمام شد که بسیاری از بازارهای داخلی در شرایط نابه سامانی به سر بردند. در این ماه ارزش سرمایه گذاری در بازارهایی مانند ارز، سکه، طلا و بورس روند نزولی داشت. طبق گفته ی کارشناسان بخش مسکن، کاهش قیمت ها در بازارهای مختلف به ...

آهن پرایس: فروردین قرن جدید درحالی تمام شد که بسیاری از بازارهای داخلی در شرایط نابه سامانی به سر بردند. در این ماه ارزش سرمایه گذاری در بازارهایی مانند ارز، سکه، طلا و بورس روند نزولی داشت. طبق گفته ی کارشناسان بخش مسکن، کاهش قیمت ها در بازارهای مختلف به خصوص ارز و سکه و طلا پس از مدتی اثرات خود را در بازار مسکن نشان می دهد؛ همان ‌گونه که سال گذشته روند صعودی نرخ ها در این بازارها سبب افزایش بی سابقه قیمت ها در بازار مسکن شد.

با توجه به آخرین گزارش اعلامی از سوی مرکز آمار ایران ، متوسط قیمت مسکن در تهران در اسفند ۹۹ حدود ۳ درصد در مقایسه با ماه پیش از آن یعنی بهمن ماه کاهش یافته است. با این حال بهای هر متر مربع واحد مسکونی در تهران ۸۱.۹ درصد نسبت به اسفند سال گذشته افزایش داشته است. رکود بازار مسکن بسیارعمیق شده به طوری که خریدارانی که تا سال های پیش می توانستند به راحتی و با کمی جستجو، ملک مورد نظر خود را بیابند، اکنون قادر به یافتن فایل مورد نظر خود نبوده و در انتظار ارزان‌تر شدن احتمالی قیمت ها در این بازار برای خرید دست نگه داشته اند.

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، درباره آینده قیمت ها در بازار مسکن اذعان کرد: طی سال های اخیر ملک به یک‌ کالای سرمایه ای تبدیل شده است و همزمان با بازار رقیب رشد کرده که باعث شده تا قیمت های فعلی، واقعی نباشد. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: فراز و نشیب های طرح مسکن ملی

به گفته محمود محمودزاده قیمت کنونی مسکن چندین برابر افزایش قیمت مصالح ساختمانی رشد داشته که ناشی از افزایش نرخ قیمت ها در بازارهای موازی و تاثیرگذار است. سال گذشته شاهد رشد قیمت مصالح ساختمانی از جمله میلگرد، تیرآهن و... بودیم اما رشد قیمت مسکن به دلیل رشد مصالح و زمین نبوده است بلکه بازار مسکن به دلیل رقابت با بازارهای رقیب دچار حباب قیمتی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این موضوع که وضعیت کنونی اقتصاد کشوربه این دلیل است که مسکن تبدیل به کالای سرمایه ای شده ادامه داد: این مسئله موجب شده که روند قیمت گذاری دچار بحران شود.همچنین وی پیش بینی کرد که همزمان با بهبود شرایط سیاست خارجی، کاهش قیمت در بازارهای رقیب از جمله طلا، بورس و ارز رخ داده و دور از انتظار نیست که شاهد کاهش قیمت ها در بازار مسکن باشیم.

محمودزاده گفت: روند نزولی در بازار ارز و طلا آغاز شده است که تاثیرات مثبتی در تخلیه حباب مسکن دارد. با اتکا به گفته های این مقام مسئول و با  توجه به بهبود شرایط سیاسی بین ایران و آمریکا در ماه های آینده می توان انتظار افت شدید قیمت ها را در این بازار داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)