موانع کاهش قیمت در بازار مسکن

موانع کاهش قیمت در بازار مسکن
موانع کاهش قیمت در بازار مسکن

آهن پرایس: مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور، در خصوص شرایط  بازار مسکن با توجه به ماه های گذشته از سال جدید اظهار کرد: طبق آمار های موجود انتظار می رود که قیمت ملک حداقل ۳۰ درصد کاهش پیدا کند اما برخی از بساز و بفروش ها نمی خواهند که قیمت مسکن ...

آهن پرایس: مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور، در خصوص شرایط  بازار مسکن با توجه به ماه های گذشته از سال جدید اظهار کرد: طبق آمار های موجود انتظار می رود که قیمت ملک حداقل ۳۰ درصد کاهش پیدا کند اما برخی از بساز و بفروش ها نمی خواهند که قیمت مسکن روند کاهشی داشته باشد، در حالی که قیمت مسکن در معاملات با ساخت و ساز بسیار متفاوت است.

مصطفی قلی خسروی بااشاره به این موضوع که شرایط بازار مسکن بسیار مشوش و آشفته است گفت: از یک سو تقاضا کننده خواهان کاهش قیمت مسکن است و از سوی دیگر فروشنده منتظر بالا رفتن قیمت، با توجه به اینکه در ماه رمضان هستیم  و انتخابات ریاست جمهوری را هم در پیش رو داریم پیچیدگی این شرایط دوچندان شده است.

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: سیاست های باطل دولت در حوزه مسکن

وی در ادامه با بیان اینکه ابهامات قیمتی باعث رکود در بازار شده است، افزود: در حال حاضر فردی که می خواست واحد سه خوابه بخرد، دو خوابه خرید و فردی که دوخوابه می خواست یک خوابه خریده و فردی که یک خوابه می خواست، مجبور به رهن کامل یک واحد شده است؛ وضعیت موجود بازار نشان دهنده رونق معاملات مسکن نیست. بازار زمانی رونق دارد که فردی واحد دو خوابه را تبدیل به سه خوابه کند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور، با عنوان کردن این مسئله که جدول قیمت تمام شده ساخت املاک در کشور با نرخ های بسیار پایین تری از آنچه که بساز و بفروش ها اعلام می کنند منتشر شده است، گفت: در حال حاضر مشکل اینجاست که برای بازار مسکن ستاد تنظیم بازار نداریم و با وجود اینکه قیمت ساخت در کشور بسیار پایین تر از قیمت هایی است که امروز در معاملات گفته می شوند اما معاملات انجام می شود و عملا نظارتی بر روی این بخش صورت نمی گیرد، روند قیمت ها باید رو به کاهش برود، اما تعدادی از بساز و بفروش ها نمی خواهند باور کنند که قیمت ملک پایین می آید.

او درباره دلایل گرانی قیمت مسکن در کشور، گفت: در یک دوره ای بخش خصوصی، مسکن می ساخت و به آن ها اعلام می شد که نباید بیشتر از ۳۰ درصد سود از مصرف کننده ها بگیرند، اما در حال حاضر بانک ها و ارگان های دولتی ساخت و ساز می کنند و از تسهیلات دولتی هم استفاده می کنند و در نهایت باعث گرانی قیمت مسکن هم شده اند، از این رو امروز ما به عنوان کارشناس بخش مسکن معتقدیم که بخش هایی همچون بانک ها و ارگان های دولتی باید از ساخت و ساز بیرون بروند چراکه اتفاقاتی که در چند سال اخیر در بخش مسکن بروز کرد در نتیجه عملکرد این نهادهاست و با عرضه گران مسکن به بازار عملا قیمت ها را به طرز وحشتناکی بالا بردند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)