نمودار قیمت میلگرد در سه ماه اول 1401

نمودار قیمت میلگرد در سه ماه اول 1401

تحلیل براساس نمودار قیمت میلگرد یکی از مهمترین روش‌های تحلیل‌ است که به تحلیل تکنیکال هم شناخته می‌شود، در این روش تحلیل و بررسی بر مبنای الگوی رفتاری بازار آهن در بازه زمانی مشخصی انجام می‌شود به عبارتی تحلیل بر مبنای حرکت قیمت‌ها، حجم معاملات و الگوهای نموداری بازار صورت می‌گیرد. تحلیل نوسانات بازار براساس نمودار به فعالان حوزه صنعت فولاد کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تری نسبت به آینده و خرید میلگرد مورد نیاز خود اقدام کنند...

نمودار قیمت میلگرد یکی از ابزارهای مهم برای بررسی وضعیت بازار میلگرد و آهن است. این نمودار می‌تواند برای تحلیل و پیش‌بینی تغییرات قیمت میلگرد در بازار و همچنین برای تصمیم‌گیری در زمینه سرمایه‌گذاری در این صنعت مفید باشد.

بررسی نمودار قیمت میلگرد به ما این امکان را می دهد که بتوانیم تغییرات قیمت این محصول را در طول زمان بررسی کنیم و الگوهایی که در آن وجود دارد را تشخیص دهیم. این اطلاعات می‌توانند به ما کمک کنند تا با توجه به شرایط فعلی بازار، در مورد خرید و فروش میلگرد یا سرمایه‌گذاری آن تصمیمات بهتری بگیریم.

همچنین اطلاعاتی که از نمودار قیمت میلگرد به دست می‌آید، می‌تواند برای تصمیم‌گیری در مورد راه‌اندازی یا توسعه یک واحد صنعتی میلگرد مورد استفاده قرار بگیرد. با بررسی نمودار قیمت، می‌توانیم تعیین کنیم که آیا بازار به اندازه کافی پایدار است تا به توسعه یک واحد صنعتی میلگرد اقتصادی باشد یا خیر.

بنابراین، بررسی نمودار قیمت میلگرد به عنوان یک ابزار تحلیلی مهم در بازار فولاد و صنعت میلگرد در تصمیم‌گیری‌های مربوط به خرید و فروش، راه‌اندازی و توسعه واحدهای صنعتی و همچنین برنامه‌ریزی استراتژیک استفاده می‌شود.

به همین منظور نمودار قیمت میلگرد و کلیه آهن آلات بر روی سایت آهن پرایس قرار دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن رفتار بازار را در بازه‌های زمانی هفتگی، ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه بررسی و تحلیل کنید.

محصولات فولادی از ابتدای سال تحت تأثیر پارامترهای اثرگذار در بازار، نوسانات متعددی را تجربه می‌کنند که توجه به این عوامل به دلیل نقش مهمی که در تعیین قیمت روز آهن‌آلات دارند، برای فعالان حوزه فولاد حائز اهمیت است.

لازمه رصد بازار و خرید به موقع محصول مورد نیاز برخی ابزارها و زمینه‌هایی است که یکی از آنها  تحلیل نمودار قیمت میلگرد در بازه‌های زمانی مختلف است که به تحلیل تکنیکال هم شناخته می‌شود. با این روش فعالان صنعت فولاد می‌توانند در انتخاب زمان مناسب برای تهیه محصول دقت و برنامه‌ریزی بیشتر به خرج دهند تا از ضرر و زیان احتمالی خود جلوگیری کنند.

به همین منظور در این مقاله قصد داریم نمودار قیمت روز میلگرد را در سه ماهه نخست سال 1401 بر مبنای میلگرد سایز 14 کارخانه ذوب آهن اصفهان که به دلیل وزن سبک و قیمت مطلوب تقاضای بالایی دارد، مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

میلگرد یکی از مهمترین پروفیل‌ها است که به دلیل کاربردی بودن آن در بسیاری از صنایع، مورد توجه فعالان این حوزه قرار دارد. به طور کلی دو نوع میلگرد ساده و آجدار در بازار وجود دارد که هر یک به تناسب برند، آلیاژها و عناصر به کار رفته در آن، نحوه تولید و همچنین انواع آنها قیمت‌های متفاوتی دارند.

از آنجایی که تمام تلاش خریدار تهیه محصول با قیمتی به‌صرفه و کیفیتی مرغوب است، توجه به این فاکتورها حائز اهمیت است، علاوه‌بر آنچه گفته شد، عوامل دیگری نیز وجود دارد که نرخ روز آهن آلات و به ویژه قیمت میلگرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این عوامل گاهی ثابت و گاهی متغیر است همچنین برخی از این عوامل جهانی و برخی نیز داخلی است، از همین رو آگاهی از این فاکتورها به افزایش توانایی مخاطب در تحلیل و پیش‌بینی بازار منجر می‌شود.

در ادامه برخی از این عوامل مهم به اختصار بیان می‌شود؛ نوسانات نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا، تغییرات فصلی، قیمت نفت، نرخ مواد اولیه، هزینه حمل و نقل آهن، نیاز صنایع وابسته، میزان ساخت‌وسازها و پروژه‌های عمرانی، نرخ جهانی فولاد، بورس کالا، میزان صادرات و واردات، نرخ ارز نیمایی و ... از جمله مهمترین پارامترها و فاکتورهایی است که موجب تغییر قیمت میلگرد و ایجاد نوسان در بازار محصولات فولادی می‌شود.

بررسی روند نوسانات میلگرد در قالب نمودار و در بازه زمانی مختلف به بینش و آگاهی مخاطب منجر می‌شود که با در نظر گرفتن آن و آنالیز رفتار بازار میلگرد می‌تواند بهترین زمان را برای خرید محصول مورد نیاز خود انتخاب کند.

از ابتدای سال بازار میلگرد تحت تأثیر پارامترهایی که در بالا اشاره شد، نوسانات متعددی را پشت سر گذاشته است، به همین جهت رد مقاله حاضر  نمودارقیمت میلگرد 14 کارخانه ذوب آهن اصفهان در سه ماه نخست سال درج می‌شود که به عنوان مشت نمونه خروار، گویای روند کلی بازار است.
به طور سنتی نیمه اول سال که هوا رو به گرمی می‌رود، میزان ساخت‌وسازها و فعالیت‌های عمرانی بیشتر می‌شود، به همین دلیل تقاضا بالا رفته و به همان میزان نرخ محصول نیز افزایش می‌یابد.

اما در سه ماهه نخست 1401 اوضاع کمی متفاوت بود و آنطور که انتظار می‌رفت تقاضای قابل توجهی در بازار آهن مشاهده نشد، در ایام مشابه سال 1400 نیز به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، بازار تقریبا راکد بود.

با آغاز فصل تابستان و محدودیت مصرف برق که قطعی برق صنایع فولادی و تعطیلی کاخانه‌ها را در پی داشت، قیمت روز میلگرد آجدار با افزایش چشمگیری مواجه شد که نوسانات نرخ دلار نیز به این امر دامن می‌زد. پس از چندی در پایان تابستان و با آغاز فصل سرما بازار دچار ثبات و نزول قیمت‌ها شد.

اما این روند دیری نپایید و با افزایش قیمت‌های جهانی و قطعی گاز مجددا بازار روندی صعودی در پیش گرفت، ولی با آغاز مذاکرات احیای برجام از آذرماه بازار آهن و فولاد دوباره آرام گرفت.

در سه ماه پایانی سال به امید دستیابی به توافقات برجامی، بازار در حالت رکود بود تا اینکه با وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین بازارهای جهانی به هم ریخت و قیمت‌ها رو به افزایش گذاشت.

در این میان دولت برای تعدیل نرخ میلگرد و سایر آهن آلات در بازار داخلی به ایجاد فاصله 11 درصدی بین نرخ میلگرد و شمش و تصویب عوارض سنگین صادرات روی آورد که این سیاست نیز فقط یک ماه عمر داشت و با اعتراض تولیدکنندگان به کلی حذف شد.

نوسانات افزایشی نرخ میلگرد در پایان سال 1400 تا نخستین روزهای 1401 نیز ادامه داشت درحالی که بازار آهن و فولاد به شدت با ضعف تقاضا مواجه بود و خرید و فروشی نیز صورت نمی‌گرفت.

به طور کلی می‌توان گفت بازار میلگرد در سه ماه اول سال 1401 نوسانات متعددی را پشت سر گذاشت که مهمترین علل آن را می‌توان در سه فاکتور مهم بازارهای جهانی، تغییر در قواعد بازار آهن و متغیرهای کلان اقتصادی جویا شد.

بازار میلگرد در فروردین ماه

هفته اول فعالیت بازار آهن و فولاد با تداوم افزایش نرخ میلگرد به بیش از 19 هزار تومان توسط شرکت‌های خصوصی همراه بود و قیمت شمش نیز در کانال 16 هزار تومانی نوسان داشت.

یکی از علل رشد قیمت آهن آلات در این ایام جنگ بین دو کشور روسیه و اوکراین بود که هر دو از تأمین‌کنندگان فولاد بازارهای جهانی هستند. از طرفی دیگر کش‌دار شدن مذاکرات برجام اثرات آن را کاهش داد و نرخ تورم نیز خود عامل دیگری بود که به افزایش قیمت میلگرد دامن می‌زد.

همچنین با آغاز فصل گرما که ساخت‌وسازها نیز افزایش می‌یابد، تقاضا نیز افزایش یافته و به‌طبع میلگرد و سایر مقاطع فولادی نیز روندی افزایشی داشتند.

اگرچه عوامل زیادی در افزایش نرخ آهن آلات دخیل بود اما بازار همچنان راکد بود و معامله‌ای صورت نمی‌گرفت، از طرفی دیگر تعیین نرخ عوارض صادراتی و افزایش حجم عرضه محصولات فولادی در بورس کالا از جمله راهکارهایی بود که برای تنظیم بازار آهن و فولاد پیشنهاد شد.

بر همین اساس نیمه دوم فروردین ماه روند افزایشی قیمت‌ها با کاهش جزئی، در همان نرخ‌های اعلامی متوقف شد و فقط اصلاح جزئی قیمت در برخی مبادی فروش مشاهده شد. تصویر زیر نمودار قیمت میلگرد ذوب آهن است که  گویای روند نوسوانات در فروردین ماه است.

بازار میلگرد در اردیبهشت ماه

ماه اردیبهشت نیز درحالی آغاز شد که مهمترین چالش تولیدکنندگان موضوع عوارض صادراتی بود که در آن ایام به کاهش میزان صادرات منجر شد، زیرا با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، افزایش دستمزد نیروی انسانی، افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش 35 درصدی کرایه حمل بار، پرداخت عوارض بالا برای واحدهای تولیدی مقرون به‌صرفه نبود و به کاهش میزان تولید منتهی می‌شد.

اگرچه این مصوبه پس از چندین اصلاحیه لغو شد، اما کاهش صادرات در این ایام به از دست رفتن بازارهای هدف صادراتی ایران و کسب این جایگاه توسط روسیه منجر شد.

از سوی دیگر فاصله‌ قیمتی بورس کالا با بازار آزاد که حدود 1000 تومان بود عامل دیگری برای تداوم رکود بازار و ضعف تقاضا در نیمه نخست ماه اردیبهشت به شمار می‌رفت. به‌طوری که نرخ میلگرد در بازار آزاد 16 هزار تومان بود ولی در بورس کالا 16 هزار و 800 تومان اعلام می‌شد و دامنه منفی 3 درصد نیز اعمال نمی‌شد که این امر رکود بازار را بیش از پیش رقم زد.

همه عواملی که ذکر شد ثبات قیمت آهن آلات و رکود تقاضا را در 10 روز اول اردیبهشت ماه رقم زد. در همین ایام کاهش روزانه نرخ جهانی فولاد، ضعف شدید تقاضا، باز شدن دامنه منفی 3 درصد در بورس کالا، نشان از کاهش قیمت‌ها داشت اما از طرفی دیگر انتشار اخبار قطعی برق، افزایش تدریجی نرخ دلار، افزایش کرایه حمل بار، رشد روز افزون نرخ تورم و... از جمله عواملی بود که آدرس افزایش قیمت‌ها را به بازار می‌داد و همین بلاتکلیفی و دوگانگی به رکود بیش از پیش بازار آهن دامن می‌زد.

در ده روز پایانی اردیبهشت ماه که نرخ دلار روندی صعودی طی می‌کرد بازار آهن نیز در مسیر افزایشی قرار گرفت و پس از رکود چند هفته‌ای رو به افزایش گذاشت. افزایش نرخ میلگرد در این ایام بیش از سایر محصولات مشهود بود به طوری که کف نرخ میلگرد به 18 هزار تومان رسید.

در روزهای پایانی اردیبهشت ماه شیب صعودی نرخ میلگرد متوقف شد و در کنار ثبات به اصلاح نرخ این محصول پرداخته شد.

پایان اردیبهشت و ابتدای ماه خرداد با اصلاح جزئی قیمت میلگرد در اغلب شرکت‌ها همراه بود، از جمله مواردی که به کاهش قیمت میلگرد منجر شد کاهش قیمت‌های جهانی، کاهش نرخ محصولات صادراتی ایران در پی عرضه محصولات فولادی روسیه با کاهش 50 درصدی به بازارهای هدف ایران و عدم تقاضا برای محصولات فولادی عرضه شده در بورس می‌توان اشاره کرد، به طوری که در پایان اردیبهشت ماه کف نرخ این محصول کاربردی به 17 هزار و 600 تومان رسید.

بازار میلگرد در خرداد ماه

بازار میلگرد از ابتدای خردادماه با ریزش قیمت‌ها همراه بود و همچنان با شیب ملایمی ادامه داشت. تداوم روند کاهشی قیمت‌های جهانی فولاد و نرخ دلار نیمایی از کاهش قیمت‌‌ها حمایت می‌کرد اما بورس کالا مانع از این روند بود. به عبارتی نیمه اول خردادماه بازار میلگرد عمدتا ثابت بود و تنها تعداد کمی از شرکت‌ها به اصلاح جزئی قیمت‌ها اقدام کردند.

اما در نیمه دوم خردادماه با اینکه تمامی فاکتورهای مؤثر بر بازار آهن آدرس ثبات قیمت‌ها را می‌داد، افزایش ناگهانی نرخ مقاطع فولادی را شاهد بودیم به طوری که سقف نرخ روز میلگرد آجدار به مرز کانال 20 هزار تومان نیز رسید.

از علل تحرک بازار و افزایش قیمت‌ها در دهه سوم ماه خرداد می‌توان به القای کمبود محصولات فولادی با توجه به کاهش میزان عرضه شمش در بورس کالا، دستاویز قرار دادن کمبود برق در دهم تیرماه و احتمال کاهش میزان تولید اشاره کرد که به خرید هیجانی مردم و افزایش مقطعی قیمت‌ها منجر شد به طوری که در بازه زمانی 4 روزه حدود 1000 تومان نرخ مقاطع فولادی بالا رفت.

از طرفی دیگر افزایش نرخ دلار تا کانال 33 هزار تومانی که به دلیل صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران رخ داده بود، آتش افزایش نرخ آهن آلات به ویژه قیمت میلگرد را شعله‌ورتر کرد.

گفتنی است نوسانات افزایشی در نیمه دوم خردادماه درحالی ایجاد شد که بازارهای جهانی نشان از کاهش قیمت‌ها داشتند، با این‌حال در 2-3 روز پایانی خردادماه التهابات تصاعدی بازار میلگرد به‌تدریج فروکش کرد و روند کاهش قیمت میلگرد تا ابتدای تیرماه ادامه داشت.

شایان ذکر است در سه ماه نخست بهار 1401 با وجود نوسانات متعددی که در بازار میلگرد و سایر مقاطع فولادی رخ داده است، فصل مشترک هر سه ماه، ضعف تقاضا و نبود خریدار و مصرف‌کننده بود.

براساس نمودار قیمت میلگرد در ماه خرداد کف قیمت این محصول در پایان خرداده ماه که بازار روند اصلاح در پیش گرفته بود حدود 17 هزار و 900 تومان برآورد شد.

برسی نمودار قیمت میلگرد در بهار 1402

نمودار قیمت میلگرد آجدار در چند ماه گذشته حاکی است که از زمستان 1401 تا پایان بهار 1402، بازار آهن نوسانات عجیبی تجربه کرده است. در اواسط زمستان سال گذشته میلگرد افزایش قیمت نجومی تجربه کرد و به نرخی بی‌سابقه در تاریخ بازار آهن رسید اما از ابتدای اسفندماه بازارساز به تدریج کنترل بازار را در دست گرفت و قیمت آهن آلات روند نزولی در پیش گرفتند اما این روند نزولی تا هفته سوم فروردین 1402 ادامه داشت.

به عنوان مثال قیمت میلگرد 18 ذوب آهن اصفهان که در ماه بهمن در هر کیلو 31 هزار و 600 تومان اعلام شد؛ در نیمه‌های فروردین نیز به کمترین قیمت از ابتدای سال جاری رسید و در هر کیلو حدود 23 هزار و 500 تومان کاهش یافت اما در هفته پایانی فروردین این روند تغییر کرد و مجددا بازار رو به افزایش گذاشت به طوری که کف قیمت میلگرد که تا کانال 22 هزار تومانی هم رسیده بود در نیمه اردیبهشت به 28 هزار و 500 تومان رسید.

عقب‌نشینی قیمت دلار تا مرز 50 هزار تومان در فروردین، اتصال گاز صنایع فولادی افزایش تولید آهن اسفنجی روند کاهشی قیمت میلگرد را تسریع کرد اما در اردیبهشت ورق برگشت و قیمت دلار دراواسط اردیبهشت با افزایش قابل توجهی به مرز 56 هزار تومان رسید اما در پایان اردیبهشت قیمت دلار تا کانال 51 هزار تومانی عقب‌نشینی کرد.

تغییررویه قیمت میلگرد در اردیبهشت را می‌توان به کمبود بار نوردسازان و تحویل شمش در اردیبهشت ماه نسبت داد اما عوامل دیگری مانند گشایش عرضه‌های اعتباری، بازگشت پیش‌دریافت عرضه‌های اعتباری از 30 درصد به 10 درصد و افزایش نرخ محصولات بورسی و در کل دستوری شدن قیمت‌ها به افزایش بیشتر قیمت میلگرد 18 دامن زد و در این میان استیضاح و برکناری وزیر صمت نیز آشفتگی بازار آهن را تشدید کرد.

در همین حین بازارساز برای کنترل اوضاع بازار به برگزاری نشست مشترکی بین وزارت صمت، بورس کالا و اقتصاد و گمرکات اقدام کرد؛ در نتیجه این نشست قرار بر این شد که مجوز صادرات تنها از طریق بورس کالا صادر شده و آهن اسفنجی هم در بورس کالا فقط بر اساس سهمیه بهین‌یاب به متقاضیان عرضه شود به همین دلیل تا حدودی قیمت‌ها کنترل شد اما بازار دچار نوعی بلاتکلیفی و ابهام بود.

اما از هفته پایانی اردیبهشت تا پایان خرداد 1402 بازار در ثبات و آرامش نسبی به سر برد که از عمده‌ترین دلایل آن می‌توان به کاهش نرخ فولاد صادراتی ایران، کاهش نرخ دلار و عرضه‌های بورس کالا و بازگشت پیش‌دریافت معاملات اعتباری به 30 درصد و کاهش قیمت جهانی فولاد اشاره کرد.

به عبارتی ماه اردیبهشت نوسانات متعددی در بازار آهن رخ داد اما براساس نمودار قیمت میلگرد در سه ماه اخیر، بازار آهن در ماه خرداد نسبتا آرام بود و نوسانات چشمگیری هم در قیمت میلگرد مشاهده نشد. به این صورت که قیمت میلگرد 18 ذوب آهن اصفهان در هر کیلو با کمی کاهش تا پایان خرداد 1402 در کانال 26 هزار تومان نوسانات جزئی داشت.

اما در ماه خرداد با ارسال سیگنال‌های مثبت از اخبار سیاسی التهابات بازار فروکش کرد، قیمت دلار کاهش یافت و به تناسب آن قیمت میلگرد و سایر آهن آلات هم کنترل شد؛ علاوه‌براین برخی محدودیت‌های تعزیراتی و آزادسازی پول‌های بلوکه شده تثبیت قیمت‌ها تشدید شد به طوری که قیمت میلگرد 18 از ابتدا تا انتهای خرداد ماه در کانال 26 هزار تومان نوسانات جزئی تجربه کرد.

تحلیل نمودار قیمت میلگرد در 3 ماه گذشته امکان پیش‌بینی بازار و انتخاب بهترین زمان خرید محصول را برای خریدار میسر می‌کند. از همین رو توصیه می‌شود برای بررسی دقیق‌تر بازار از نمودار قیمت میلگرد که در سایت آهن پرایس قرار دارد، بهره ببرید.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ارائه تحلیل کلی از بازار آهن و میلگرد در بازه‌های مختلف زمانی، مخاطب را در آنالیز و تحلیل رفتار بازار کمک خواهد کرد که مزیت آن برای مصرف‌کننده تخمین بهترین زمان برای خرید میلگرد مورد نیاز است.

در ادامه می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید: خرید میلگرد به قیمت کارخانه

به همین منظور همه مخاطبان می‌توانند برای مشاهده و بررسی نمودار کلیه کارخانه‌های میلگرد آجدار که به صورت هفتگی، ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه بر روی وبسایت آهن پرایس قرار دارد، مراجعه کرده و مانند نقشه راهنما از این نمودارها بهره ببرند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 4 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (16)

  • آتقی
    آتقی1401/12/20 - 10:20 پاسخ

    صفحه ای رو میخواستم که بتونم به صورت کامل نمودار قیمت میلگرد رو ببینم و روند قیمتی دستم بیاد.

  • آتقی
    آتقی1401/12/20 - 10:20 پاسخ

    صفحه ای رو میخواستم که بتونم به صورت کامل نمودار قیمت میلگرد رو ببینم و روند قیمتی دستم بیاد.

  • موسی
    موسی1401/12/13 - 14:59 پاسخ

    نمودار قیمت میلگرد ماهانه رو ندارید بذارید؟ نمودار قیمت میلگرد کمک میکنه ببینیم روند به چه صورته و بهتر بتونیم خرید کنیم.

  • علی
    علی1401/08/15 - 12:55 پاسخ

    نمودار یکساله قیمت میلگرد هم بذارید لطفا

  • خالد احمد سالم
    خالد احمد سالم1401/04/22 - 15:54 پاسخ

    میلگرد آجدار برای اهواز چی دارین؟ ارسال فوری

  • سیا
    سیا1401/04/22 - 12:21 پاسخ

    قیمت اهن میاد پایین اگه نخرن مردم

  • صدری
    صدری1401/04/22 - 11:55 پاسخ

    قیمت میلگرد آجدار18چقد نوسان کرده

  • علی
    علی1401/04/22 - 11:49 پاسخ

    قیمت میلگرد میاد پایین؟

  • باغشنی
    باغشنی1401/04/22 - 11:42 پاسخ

    میلگرد آجدار کدوم کارخونه با کیفیت ترو شاخه ش سبک تره از نظر وزنی ؟ و میلگرد سایز 8 A3 میزنه؟

  • عباس نظامی
    عباس نظامی1401/04/22 - 11:09 پاسخ

    میلگرد ساده دارین؟ ضخامت 5/5 میخوام

  • وهابی
    وهابی1401/04/22 - 10:55 پاسخ

    میلگرد سایز 12 ذوب یک ظرفیت میخواستم

  • میراندامی
    میراندامی1401/04/22 - 10:47 پاسخ

    میلگرد 14 ذوب آهن با نیشابور از لحاظ کیفیتی چه فرقی باهم دارن

  • جباری
    جباری1401/04/22 - 10:45 پاسخ

    میلگرد 14 ذوب آهن چند؟

  • محمدی
    محمدی1401/04/22 - 10:45 پاسخ

    قیمت میلگرد 16 و قیمت میلگرد 18 ذوب آهن چقدر فرق داره؟

  • ذاکر
    ذاکر 1401/04/22 - 10:42 پاسخ

    وقت بخیریه سوال داشتم کیفیت میلگرد ذوب آهن واقعا خوبه یا فقط به خاطر برندش بولد شده؟

  • علی
    علی1401/04/21 - 14:20 پاسخ

    قیمت میلگرد خیلی رفته بالا صرف نداره ساخت و ساز اینجوری