کاهش چشمگیر معاملات مسکن

کاهش چشمگیر معاملات مسکن
کاهش چشمگیر معاملات مسکن

آهن پرایس: پس از پس از نقل و انتقالات دولت هم اکنون مردم چشم انتظار تصمیمات دولت سیزدهم برای کاهش قیمت مسکن هستند و سوالاتی که این روزها ذهن همگان به سوی آن است که آیا قیمت مسکن کاهش خواهد یافت آیا رئیس جمهوری منتخب مردمی در این زمینه تدابیر خردمندانه...

آهن پرایس: پس از پس از نقل و انتقالات دولت هم اکنون مردم چشم انتظار تصمیمات دولت سیزدهم برای کاهش قیمت مسکن هستند و سوالاتی که این روزها ذهن همگان به سوی آن است که آیا قیمت مسکن کاهش خواهد یافت آیا رئیس جمهوری منتخب مردمی در این زمینه تدابیر خردمندانه خواهد اندیشید؟

بر اساس گفته‌های کارشناسان اقتصادی شاید بتوان اظهار داشت کاهش قیمت مسکن غیرممکن نیست اما به دوشرط اتفاق خواهد افتاد  اول اینکه بر اساس آمار هایی که از ابتدای سال جاری تا شانزدهم مرداد به دست آمده از کل قراردادهای مسکن کشور در مقایسه با همین زمان در سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است، همچنین میزان کاهش مبایعه نامه های کشور در همین بازه زمانی در سال گذشته ۴۰ درصد بوده و میزان اجاره نامه نیز ۳۱ درصد بیشتر شده است. البته قابل توجه است این میزان کاهش در کلانشهری چون تهران که در تورم بازار مسکن نسبت به سایر شهرها پیشرو بوده بیشتر مشاهده شده است. 

به طور کلی با بررسی تحولات بازار مسکن در مرداد ماه 1400 می توان اظهار داشت که متاسفانه رکود در بخش مسکن بیش از پیش شده است و تقریبا میزان معاملات مسکن به نصف کاهش یافته است. می توان اظهار داشت تمامی قرار دادهای بازار مسکن شهر تهران نسبت به سال گذشته در حدود 12 درصد کاهش یافته است و مبایعه نامه های شهر تهران نیز کاهشی بالغ بر 56 درصد داشته است و اجاره نامه ها در حدود 25 درصد افزایش داشته است. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: اشباع قیمتی بازار مسکن

آمار موجود در سامانه املاک و مستغلات کشور تا 16 مرداد ماه امسال قرار دادهای مسکن تهران نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد منفی 23 درصد را نمایش می دهد و در مبابعه نامه ها رشد منفی 47 درصدی و همچنین در اجاره نامه ها رشد منفی 9 درصدی رویت می شود.
با این حجم کاهش معاملات و تورم شدید بازار مسکن می توان ابزار داشت که چشم امید هموطنان به طرح ملی مسکن می باشد که در این بخش هم متاسفانه دولت نتوانسته بازار مصالح ساختمانی را کنترل نماید و کل برنامه ریزی های مسکن ملی نیز با مشکل مواجه است و گویا دولت سیزدم ناچار است که کم کاری ها و بی تدبیری های دولت تدبیر و امید را سامان بخشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)