آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن

آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن
 آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بررسی آخرین وضعیت بازار اجاره ملک در پایتخت نشان از آثار مثبت فرصت کرونایی برای مستاجران دارد. به دنبال تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، مقرر شد تمام اجاره‌ نامه‌ هایی که سر رسید آنها از اول اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ فرا می‌ رسد، به ‌طور خودکار برای...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بررسی آخرین وضعیت بازار اجاره ملک در پایتخت نشان از آثار مثبت فرصت کرونایی برای مستاجران دارد. به دنبال تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، مقرر شد تمام اجاره‌ نامه‌ هایی که سر رسید آنها از اول اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ فرا می‌ رسد، به ‌طور خودکار برای مدت دو ماه با همان نرخ سال گذشته تمدید شوند.

هر چند این مصوبه در اردیبهشت ماه اعلام شد اما در فروردین نیز با توجه به اوج‌ گیری شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از کسب ‌و‌کارها از جمله بنگاه‌ های ملکی، موجران با مستاجران مدارا کردند و همان زمان نیز تمدید چند هفته‌ ای و حتی یک ساله قرار داد بعضا بدون افزایش یا با افزایش نهایتا ۱۰ درصدی اجاره‌ بها در بازار مشاهده شد.

 اما با اعلام رسمی الزام به تمدید قرار داد های اجاره قبلی تا پایان تیر ماه، دوره تنفس اجاره‌ نامه‌ ها شکل رسمی پیدا کرد و این موضوع سبب شد حتی بسیاری از موجرانی که موعد سررسید قرار داد آنها خرداد ماه بوده نیز نسبت به تمدید اجاره‌ نامه تا پایان تیر اقدام کنند و این فرصت را برای مستاجر قائل شوند که در زمان کافی نسبت به جست‌ و‌ جوی آپارتمان مناسب اقدام کرده و در عین حال خود نیز از این تصمیم از بابت این که فرصت کافی برای عرضه ملک خود در بازار نسبتا کم رمق این روزها را دارند، منتفع شوند.

علاوه بر این، فرصت برای مستاجران از یک بابت دیگر نیز مغتنم است و آن عرضه قابل توجه آپارتمان‌ های خریداری شده توسط تقاضای سرمایه ‌ای مسکن در ماه ‌های اخیر به بازار اجاره است. در حال حاضر تعداد آپارتمان ‌های عرضه شده در بازار اجاره نسبت به آپارتمان‌ های فروشی به مراتب بیشتر است. در ادامه میتوان گفت با تو به افزایش چشم گیر نرخ اجاره بها تعداد فایل های عرضه شده روند مثبتی را به بازار مخابره نمی نماید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)