مزایای تولید آهن‌اسفنجی در کشور

مزایای تولید آهن‌اسفنجی در کشور
 مزایای تولید آهن‌اسفنجی در کشور

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، کشور ما به علت وجود ظرفیت های لازم برای تولید آهن اسفنجی توانایی تولید نیمی از آهن اسفنجی جهان را تا چند سال آینده داراست. مسعود محمد، کارشناس فولاد درباره مزیت های تولید آهن اسفنجی اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید اهن اسفنجی با استفاده از گاز و به روش احیای مستقیم تولید می شود و در کشور ما گاز به فراوانی یافت می گردد، از این رو تولید این محصول از نظراقتصادی برای کشور بسیار

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، کشور ما به علت وجود ظرفیت های لازم برای تولید آهن اسفنجی توانایی تولید نیمی از آهن اسفنجی جهان را تا چند سال آینده داراست.
مسعود محمد، کارشناس فولاد درباره مزیت های تولید آهن اسفنجی اظهار داشت: با توجه به اینکه تولید اهن اسفنجی با استفاده از گاز و به روش احیای مستقیم تولید می شود و در کشور ما گاز به فراوانی یافت می گردد، از این رو تولید این محصول از نظر اقتصادی برای کشور بسیار سود اور است. به علاوه در ایران معادن سنگ آهن که از مواد اولیه تولید آهن اسفنجی است بسیار زیاد می باشد. مسعود محمد در پاسخ به این سوال که میزان استفاده از آهن اسفنجی در جهان به چه میزان است، گفت: در دنیا بخصوص در کشورهای اروپایی تمایلی به استفاده از سنگ آهن ندارند چراکه در این کشورها از قراضه های مرغوب به عنوان ماده اولیه فولاد استفاده می شود ام در کشور ما قراضه مرغوب زیادی وجود ندارد و به دلیل کمبود قراضه در کشور به ناچار مجبوریم از آهن اسفنجی استفاده کنیم به همین دلیل تولید ان کاملا اقتصادی می باشد. اما در اروپا به دلیل حجم بالای قراضه آن را صادر می کنند. همچنین از سوی دیگر به دلیل اینکه تولید آهن اسفنجی نیازمند استفاده از برق بسیاری می باشد، از این رو کشورهای اروپایی تمایلی به تولید این محصول ندارند. 
وی در ادامه افزود: کشور ما آهن اسفنجی را به کشورهای همجواری که مشکل کمبود قراضه دارند صادر می کند. مسعود محمد در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا در دنیا از رتبه یک تولیدکننده آهن اسفنجی به رتبه دوم سقوط کردیم، عنوان کرد: کشور هند در سال گذشته مقام نخست را کسب کرد زیرا این کشور در وحله اول مصرف بالایی دارد و دوم اینکه در رقابت با کشور چین تناژ تولید خود را در بخش فولاد بشدت افزایش داد. از این رو توانست رتبه نخست را از آن خود کند.
وی آخر خاطر نشان کرد: در کل کشور ما مزیت های بسیاری برای تولید آهن اسفنجی دارد  چرا که روش‌های تولید احیای مستقیم در واحدهای فولادسازی ما نیز بومی شده و روش ایرانی «پرد» این تولید را به‌طور کامل اقتصادی کرده است؛ از این‌رو تمام روند تولید آهن‌اسفنجی در ایران بومی شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)