آرامش نسبی بازار آهن

آرامش نسبی بازار آهن
آرامش نسبی بازار آهن

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، به نظر می‌رسد ارزپاشی‌های بانک مرکزی فعلا جواب داده و نرخ دلار در بازار آزاد کمی آرام گرفته، در بازار آزاد آهن نیز کوره گرانی فعلا خاموش شده و آرامشی نسبی حکم‌فرماست...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار آهن، به نظر می‌رسد ارزپاشی‌های بانک مرکزی فعلا جواب داده و نرخ دلار در بازار آزاد کمی آرام گرفته، در بازار آزاد آهن نیز کوره گرانی فعلا خاموش شده و آرامشی نسبی حکم‌فرماست؛ به نحوی که اغلب قیمت‌ها روی قله تاریخی خود فعلا نه میلی به پایین آمدن دارندو نه میلی به بالا رفتن از خود نشان می‌دهند.

امروز همچنین شاهد عرضه نسبتا مناسب مقاطع فولادی در بورس کالا بودیم که البته طبق صحبت‌های بیشتر کارشناسان بازار آهن این حجم عرضه‌ها همچنان حدود نصف تعهد نوردکاران برای عرضه محصولاتشان در بورس است.. با این حال، در روز جاری همان‌طور که پیش‌بینی کرده بودیم، معاملات مقاطع فولادی در بورس کالا در سایه ثبات نسبی نرخ ارز آرام پیش رفت و میانگین ساده قیمت‌های پیشنهادی میلگرد حدود 5 درصد از متوسط نرخ‌های پایه و نزدیک 5 درصد نیز از میانگین موزون قیمت‌های هفته پیش بیشتر بود. اما نرخ نهایی قیمت‌های پیشنهادی برای میلگرد به 11 هزار و 440 تومان (بدون احتساب مالیات) رسید که این قیمت تنها حدود 10 درصد بالاتر از نرخ نهایی میانگین موزون شمش بلوم در معاملات دیروز بورس کالاست.

همچنین  در میان قیمت‌های اعلام‌شده از سوی نوردکاران فولادی در روز گذشته، شاهد ثبات نسبی نرخ بیشتر انواع میلگرد آجدار هستیم و البته در این میان، تعداد معدودی از مبادی فروش میلگرد هم نرخ‌هایشان را بین 200 تا 500 تومان پایین آورده‌اند. همچنین بیشتر فروشندگان محصولات حوزه نبشی و ناودانی نیز تغییرات چندانی در قیمت‌هایشان ایجاد نکرده‌اند و قیمت بیشتر انواع تیرآهن کیلویی نیز دستخوش تغییرات خاصی نشده است.

 در بازار محصولات قوطی و پروفیل نیز فعلا همه‌چیز آرام به نظر می‌رسد و اغلب فروشندگان نرخ‌های محصولات پرطرفدار با ضخامت 2 خود را روی ارقام نجومی 23 هزار و 500 تا 24 هزار تومان ثابت نگه داشته‌اند و البته این انتظار وجود دارد که پس از عرضه‌های سنگین روزهای اخیر برخی تولیدکنندگان این حوزه با قیمت‌های 16 هزار تا 16 هزار و 500 تومانی در حاشیه بازار، رفته رفته قیمت محصولات حوزه قوطی و پروفیل تا حدودی رو به کاهش بگذارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)