آغاز اعمال مالیات بر خانه های خالی

آغاز اعمال مالیات بر خانه های خالی
آغاز اعمال مالیات بر خانه های خالی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با توجه به گزارشات ارائه شده، اخذ مالیات از خانه های خالی  هر روز بیشتر از روز گذشته  به اجرا شدن و ساز و کار دقیق تر، نزدیک می شود. همچنین  قرار است داده‌های سامانه املاک و اسکان کشور برای تشخیص مالکان خانه‌های خالی مورد استفاده قرار بگیرد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با توجه به گزارشات ارائه شده، اخذ مالیات از خانه های خالی  هر روز بیشتر از روز گذشته  به اجرا شدن و ساز و کار دقیق تر، نزدیک می شود. همچنین  قرار است داده‌های سامانه املاک و اسکان کشور برای تشخیص مالکان خانه‌های خالی مورد استفاده قرار بگیرد و به صاحبان این  واحد های خالی از طریق وزارت راه و شهر سازی، در روزهای آتی پیامکی جهت اطلاع به آن‌ها ارسال شود. 
دریافت کنندگان این پیامک می‌توانند وارد سامانه املاک کشور شده واطلاعات ملک خود را مشاهده و تایید نمایند و اطلاعات سکونتی خود را وارد کنند. از این طریق ملک های خالی شناخته شده و اطلاعات آنها در اختیار سازمان مالیاتی قرار خواهد گرفت؛ با این همه هنوز مشخص نیست با اخذ مالیات، عرضه در بازار افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر.
حال و روز کنونی بازار مسکن اولین متغیر پس از اعمال مالیات جدید است که این بازار در بهترین فصل خود برای معاملات درکشور در رکود سنگین قرارگرفته است. همچنین افت قیمت اوراق وام خرید مسکن طی ماه های اخیر، از نشانه های ورود به فازرکود است. به طوری که در تیرماه قیمت هر فقره اوراق وام مسکن میانگین بین 80 و حتی 90 هزار تومان هم می رسید و حال قیمت هر برگ اوراق تازه منتشر شده به کانال 70 حتی 60 هزار تومان بازگشته است.

با این حال اگر طبق داده های رسمی قیمت هرمترمربع مسکن در تهران را 21میلیون تومان درنظر بگیریم، وام ۲۴۰ میلیون تومانیِ زوجین، ۱۶ درصد از هزینه خرید یک واحد ۷۰ متری در پایتخت را پوشش می‌دهد! عددی که در عمل هیچ مشوق مازادی برای خرید ملک در تهران نیست. از طرفی دیگر آمارها خبر از افزایش خرید سهم واحد مسکونی جهت سرمایه گذاری  در بازار مسکن تهران میدهد که این امر هم با توجه به بودجه خانوارها کاملا غیر منطقی به نظر میرسد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)