آغاز تحرکات در بازار مسکن

آغاز تحرکات در بازار مسکن
آغاز تحرکات در بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، به دنبال تعطیلی حدود ۴۵ روزه بازار مسکن از روز گذشته هم زمان با بازگشایی دفاتر املاک، تحرکات محدودی برای آگاهی از نرخ های جدید آغاز شده است. در این بین برخی مالکان با لحاظ قرار دادن شرایط ابهام آلود سال جاری، نا اطمینانی از شرایط اقتصاد کلان، انتظارات تورمی...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، به دنبال تعطیلی حدود ۴۵ روزه بازار مسکن از روز گذشته هم زمان با بازگشایی دفاتر املاک، تحرکات محدودی برای آگاهی از نرخ های جدید آغاز شده است. در این بین برخی مالکان با لحاظ قرار دادن شرایط ابهام آلود سال جاری، نا اطمینانی از شرایط اقتصاد کلان، انتظارات تورمی و احتمال تغییر قیمت دلار، در اقدام پیش دستانه قیمت های پیشنهادی را مقدار اندکی بالا برده‌ اند اما عمده فایل ها با نرخ های اسفند ماه عرضه شده است.

با اینکه هنوز آماری از تعداد معاملات مسکن شهر تهران در فروردین ماه ۱۳۹۹ ارائه نشده و دفاتر املاک به دلیل شیوع کرونا از فعالیت منع شده بودند، تخمین زده می شود که تعداد قرار دادهای خرید و فروش در اولین ماه از سال ۱۳۹۹ از سقف ۲۰۰۰ فقره فراتر نرفته باشد. واحد های صنفی مشاوران املاک از پایان اسفند ماه اجازه فعالیت نداشتند؛ هرچند برخی دفاتر از نیمه اسفند ماه با توجه به کسادی معاملات و نگرانی از بیماری کرونا تعطیل بودند. دفاتر املاک با رعایت جوانب بهداشتی و درج کد رهگیری و سایر آیتم های بهداشت حرفه ای برای خود و کارکنان امکان فعالیت دارند.

کارشناسان در شرایط کنونی سناریوهای مختلف و بعضاً متناقضی از آینده بازار مسکن ارائه می کنند. اما آن چه مسلم است این که با توجه به رفتارهای قبلی بازار مسکن، نوسانات بازارهای موازی به خصوص روند نرخ ارز در اثر گذاری بر قیمت ملک اجتناب ناپذیر است. از سوی دیگر تغییر قیمت نهاده های ساختمانی به عنوان عامل داخلی، شرایط اقتصاد کلان و تحولات سیاسی به عنوان عوامل خارجی در رفتار بازار مسکن تاثیر گذار خواهد بود. نکته دیگر اینکه با توجه به تعطیل بودن بازار مسکن در فروردین ماه هر نوع آماری اعم از افزایش یا کاهش معاملات و نرخ مسکن نمی ‌تواند ملاکی برای ارزیابی این بازار یا چشم انداز پیش روی آن در سال ۱۳۹۹ باشد و باید منتظر ماند تا تحولات بازار مسکن در اردیبهشت و خرداد ماه را مشاهده کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)