آغاز کاهش قیمت آپارتمان

آغاز کاهش قیمت آپارتمان
آغاز کاهش قیمت آپارتمان

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، اثر روانی کاهش قیمت ارز طی هفته‌ های اخیر نیز پارامتر دیگری است که با توجه به سهم بالای تجهیزات ساختمانی وارداتی به‌ کار رفته در ساخت‌ و ساز های لوکس نسبت به سایر پروژه‌ های ساختمانی مصرفی در تهران، اکنون...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، اثر روانی کاهش قیمت ارز طی هفته‌ های اخیر نیز پارامتر دیگری است که با توجه به سهم بالای تجهیزات ساختمانی وارداتی به‌ کار رفته در ساخت‌ و ساز های لوکس نسبت به سایر پروژه‌ های ساختمانی مصرفی در تهران، اکنون فروشنده ‌ها در منطقه یک به این کاهش، واکنش نشان داده ‌اند.
 تجهیزات ساختمانی در لوکس ‌ترین منطقه شهر تهران به‌ عنوان منطقه صدر نشین در تورم ملکی، تحت تاثیر تشدید رکود معاملات مسکن نشست کرد. تحقیقات میدانی از تازه‌ ترین شرایط بازار معاملات آپارتمان‌ های مسکونی شهر تهران نشان می‌ دهد در حالی که‌ پیش ‌رونق و رونق معاملاتی در بازار مسکن از منطقه ۵ شهر تهران به عنوان پرتقاضا‌ ترین منطقه مصرفی به لحاظ معاملات خرید آپارتمان آغاز شد، اما طی هفته‌ های اخیر، قیمت پیشنهادی فروش مسکن در پر تورم‌ ترین منطقه پایتخت منطقه یک سیر نزولی به خود گرفت.
نشست قیمت پیشنهادی در بخش عمده‌ ای از فایل‌ های عرضه شده به بازار مسکن منطقه یک شهر تهران به عنوان منطقه کانون عرضه واحد های مسکونی لوکس، بزرگ‌ متراژ و گران ‌قیمت پایتخت در حالی از اوایل تیر ماه سطح قیمت‌ های اعلام شده را در مقایسه با خرداد ماه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش داده است که این کاهش قیمت پیشنهادی، اثر خود را در برخی از قیمت‌ های قطعی فروش آپارتمان نیز منعکس کرده است.
شواهد حاکی از آن است اگر چه پیش‌ رونق و به دنبال آن رونق بازار معاملات خرید مسکن از منطقه ۵ شهر تهران آغاز شد و در عین حال این منطقه پیشتاز آغاز جهش قیمتی اخیر بود، اما از ابتدای دوره رونق اخیر معاملات مسکن پایتخت تاکنون بیشترین تورم ملکی مربوط به منطقه یک بوده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • نازی
    نازی1398/05/01 - 10:41 پاسخ

    خدا کنه همش حرف نباشه .

  • صادقی ناصر
    صادقی ناصر1398/04/30 - 10:04 پاسخ

    آقا این که همش مینویسی تحقیقات میدانی، منظور چیست