آماده باش بازار مسکن برای شبِ عید

آماده باش بازار مسکن برای شبِ عید
آماده باش بازار مسکن برای شبِ عید

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،حجم معاملات اوراق مسکن در ماه جاری نسبت به ماه گذشته 16 درصد افزایش داشته است که احتمالا این چرخش  به علت آماده باش خریداران شب عید بازار مسکن و یا بازار گرم املاک در شهرهایی هست...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،حجم معاملات اوراق مسکن در ماه جاری نسبت به ماه گذشته 16 درصد افزایش داشته است که احتمالا این چرخش  به علت آماده باش خریداران شب عید بازار مسکن و یا بازار گرم املاک در شهرهایی هست که هنوز این اوراق کارآمدی خود را از دست نداده است.

این افزایش که در دی ماه نسب به ماه های اخیر رخ داده است نسبت به میانگین قیمت هر فقره اوراق طی 4 سال گذشته در کمترین سطح قیمتی قرار گرفته است به طوری که میانگین قیمت اوراق وام مسکن در آبان ماه در مرز ۶۰ هزار تومان قرار گرفته بود و در دو ماه آذر و دی، به کانال ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرده است.

بازار مبادله اوراق وام مسکن به دلیل اثرپذیری از تحولات بازار ملک و پیوند معنادار تحولات آن با تغییرات و نحوه رفتار متقاضیان خریدآپارتمان‌های مسکونی، بازار بالادست معاملات مسکن محسوب می‌شود؛ به خصوص آنکه هم‌اکنون تسهیلات آنی خرید مسکن از محل اوراق به متقاضیان پرداخت می‌شود. بنابراین هر تغییر محسوس در بازار اوراق تسهیلات مسکن می‌تواند علامتی از آستانه تغییر در بازار معاملات مسکن تعبیر شود.

بازار معاملات مسکن زمستان سال گذشته به‌طور کامل وارد فاز رونق شد؛ این در حالی است که معاملات خرید مسکن شهر تهران در شرایط فعلی به دنبال ریزش سریالی تعداد معاملات خرید و فروش آپارتمان و سقوط تعداد معاملات به کمتر از ۶ هزار فقره در ماه، شرایط رکودی به خود گرفته است؛ کارشناسان علت بیشتر بودن حجم معاملات اوراق در دی ماه امسال را که شرایط بازار مسکن رکودی است در مقایسه با دی‌ماه سال قبل که بازار وارد فاز رونق کامل شد ناشی از پیش‌دستی متقاضیان خرید مسکن در ماه‌های ابتدایی سال گذشته برای خرید اوراق به منظور استفاده از آن در معاملات ملکی در ماه‌های رونق عنوان می‌کنند. به این معنا که اگرچه معاملات مسکن در زمستان سال گذشته وارد فاز رونق شد اما برخلاف نظرهای کارشناسی مبنی بر رونق گرفتن معاملات مسکن در نیمه دوم سال بخش قابل توجهی از متقاضیان استفاده از تسهیلات آنی برای خرید واحدهای مسکونی، در نیمه اول سال گذشته اوراق مورد نیاز برای دریافت این وام را خریداری کردند. به همین دلیل به رغم افزایش محسوس حجم معاملات خرید مسکن در زمستان سال گذشته، معاملات خرید اوراق در آن به لحاظ تعداد مبادلات انجام شده در این بازار با جهش محسوس در مقایسه با ماه‌های قبل مواجه نشد.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)