آیا قیمت مسکن کاهش می یابد؟

آیا قیمت مسکن کاهش می یابد؟
آیا قیمت مسکن کاهش می یابد؟

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بخش مسکن با ۱۷۰ تا ۱۸۰ شغل مستقیم در ارتباط است و قطعا این ارتباط و رونق در بخش مسکن می‌تواند سایر صنایع و مشاغل را به حرکت دربیاورد پس چنان چه بخش مسکن رونق گیرد؛ برای اقتصاد کلان نیز مفید و مناسب خواهد بود...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بخش مسکن با ۱۷۰ تا ۱۸۰ شغل مستقیم در ارتباط است و قطعا این ارتباط و رونق در بخش مسکن می‌تواند سایر صنایع و مشاغل را به حرکت دربیاورد پس چنان چه بخش مسکن رونق گیرد؛ برای اقتصاد کلان نیز مفید و مناسب خواهد بود. بنابر اظهارات کارشناسان در بازار مسکن با بیان این که قیمت مسکن در چند روز اخیر افزایش نداشته و هر گونه تغییر و تحول در قیمت از دید مشاوران املاک در امان نخواهد بود. هر رونقی در بخش مسکن به دلیل ارتباطی که با صنایع مهم کشور دارد به نفع اقتصاد خواهد بود و می تواند به عنوان موتور محرکه اقتصاد انجام وظیفه کند. قیمت مسکن در سال اگر هم دستخوش تحول شود و  رشد کند، بدون شک کمتر از نرخ تورم عمومی اعلام شده از سوی بانک مرکزی خواهد بود.

نرخ تورم عمومی در سال ۹۹ را می توان کمتر از ۲۰ درصد اعلام کرد. هدف بانک مرکزی کنترل انحصارات است و هیچ کدام از پیش ‌بینی ‌های همکاران بانک مرکزی برای سال آینده تورم بالای ۲۰ درصد را نشان نمی ‌دهد. بنابراین انتظاراتی که برای تورم بالا در طی رشد نقدینگی مطرح می‌کنند، صحت ندارد. از این رو برنامه بانک مرکزی برای جلوگیری از تاثیر افزایش نقدینگی بر تورم می توان گفت که، رشد نقدینگی ۲۸ درصد بوده و طبق آمار غیر رسمی تا آخر بهمن‌ ماه نیز همین حدود بوده است.

امید بر این است که  در بحث سامانه تأمین مالی مسکن و زنجیره تأمین مسکن که با تأمین مصالح ساختمانی ارتباط دارد و با اقداماتی که در طرح اقدام ملی مسکن برای کاهش ۲۵ درصدی قیمت تمام‌ شده ساخت صورت خواهد گرفت، سیگنال‌ های مثبتی به بازار مسکن وارد شود و انتظار می رود که این سیگنال ‌های مثبت موجب تثبیت قیمت مسکن و هم کاهش قیمت مسکن خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)