آینده ای نامعلوم در انتظار صنعت فولاد

آینده ای نامعلوم در انتظار صنعت فولاد
آینده ای نامعلوم در انتظار صنعت فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ایران پس از کسب رتبه دهم و مطرح شدن در میان تولید کنندگان بزرگ فولاد جهان در سال 2018 بیش از پیش  باید نسبت به آینده صنعت فولاد خود توجه کند و هر لحظه در اندیشه رفع چالش هایی باشد که ابعادی چون: تولید، ساختار، بازار و صادراتش ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ایران پس از کسب رتبه دهم و مطرح شدن در میان تولید کنندگان بزرگ فولاد جهان در سال 2018 ، بیش از پیش  باید نسبت به آینده صنعت فولاد خود توجه کند و هر لحظه در اندیشه رفع چالش هایی باشد که ابعادی چون: تولید، ساختار، بازار و صادراتش را تهدید می کند. غفلت از این  چالش ها می تواند ضربات بزرگ و مهلکی بر تداوم حیات صنعت فولاد کشور بگذارد. برخی تحلیلگران در بررسی های خویش نقاط ضعف و تیره ای در این بخش شناسایی کرده اند که در اثر اخذ سیاست های اشتباه حاصل شده اندکه  اگر  مسئولین در صدد اصلاح و رفع آن ها نباشند خطرات جدی فولاد را تهدید می کند.

نقاط ضعفی که خود را در قالب،  پراکندگی واحد های دور از امکانات زیربنایی مناسب، جایابی نامناسب و افزایش هزینه های زیر بنایی، بهره وری اندک نیروی انسانی و ضعف در تحقیق و توسعه و تولیدات کیفی نشان می دهد .

در بُعد بین‌المللی نیز ظرفیت‌های مازاد تولید فولاد در کشور در آینده‌ای نه چندان دور، فولادسازان ایرانی را با دغدغه‌ها و معضلات دیگری روبه‌رو خواهد کرد. این دغدغه‌ها از آنجا قوت بیشتری می‌گیرد که سیاست‌گذاران در نظر دارند تا افق ۱۴۰۴ ظرفیت تولید فولاد در کشور را به ۵۵ میلیون‌تن برسانند. کارشناسان پیشنهاداتی برای خروجصنایع فولادی از بحران مطرح کرده اند.

راه هایی چون( ادغام واحدهای در دست ساخت، کمک به سرمایه‌گذاری دراحداث زیرساخت‌ها به‌خصوص ریلی، افزایش راندمان و کاهش هزینه‌ها برای رقابت در بازار جهانی، ، تسهیل صادرات فولاد و حذف مجوزهای با مقیاس کم و در نقاط نامناسب از نظر دسترسی به مواد اولیه، انرژی، آب و حمل‌ونقل) در دستور کار سیاست‌گذاران برای پیشگیری و حل بحران قرار گرفته است.

که در نهمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران که در روز گذشته برگزار شد، حذف خلاء های موجود در این صنعت و رسیدن به چشم انداز 1404 از مهم ترین عناوین مطرح شده در این جلسه بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)