آینده قیمتی بازار مسکن

آینده قیمتی بازار مسکن
آینده قیمتی بازار مسکن

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به دنبال ایجاد آرامش نسبی در بازار ارز، کاهش قیمت پیشنهادی واحد های مسکونی از اوایل تیر ماه امسال آغاز شد. هم اکنون دیگر از نرخ‌ های نجومی در دفاتر املاک خبری نیست. در سایت ‌های...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به دنبال ایجاد آرامش نسبی در بازار ارز، کاهش قیمت پیشنهادی واحد های مسکونی از اوایل تیر ماه امسال آغاز شد. هم اکنون دیگر از نرخ‌ های نجومی در دفاتر املاک خبری نیست. در سایت ‌های فروش ملک نیز قیمت ‌ها به طور محسوسی کاهش یافته است. مشاهدات نشان می ‌دهد قیمت‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین آمده و این موضوع در برخی واحد های بزرگ متراژ و لوکس به بیش از این ارقام می‌ رسد.
چرخش انتظارات تورمی در بازار مسکن از اوایل تیر ماه خود را نشان داد و بعد از ۲۷ ماه پرتلاطم، سرانجام خریداران دست بالا را پیدا کردند. هم اکنون نبض خرید و فروش متوقف شده و آمار ارائه شده از سوی بانک مرکزی در مرداد ماه افت ۷۳ درصدی معاملات مسکن در پایتخت را نشان می‌دهد. در ماه مورد اشاره تنها ۳۳۰۰ واحد مسکونی در تهران معامله شد که در شش سال اخیر بی سابقه بوده و حتی از ماه ‌های فروردین نیمه تعطیل نیز کمتر بود.این در حالی است که نرخ رشد ماهیانه قیمت برای اولین بار در طول یک سال و نیم اخیر منفی شد و نسبت به تیر ماه سال جاری  ۲.۴ درصد کاهش یافت.
هم زمان با کاهش میانگین قیمت مسکن در شهر تهران و افت محسوس قیمت پیشنهادی تعداد قابل ‌توجهی از فایل‌های عرضه شده به بازار مسکن، برخی فایل‌ ها همچنان به‌ عنوان فایل گران ‌تر از حد معمول در بازار معاملات مسکن شناسایی و معرفی می ‌شوند. کارشناسان بازار مسکن اظهار دارند، بر اساس رفتار بازار مسکن در ادوار گذشته، قیمت ‌ها به روند نزولی خود تا مدت کوتاهی ادامه می‌ دهند و در یک سطح به ثبات می‌ رسند. این ثبات تا جهش بعدی که احتمالا ۱۰ تا ۱۵ فصل خواهد بود در بازار ایجاد می ‌شود که فرصت خوبی برای خریداران مصرفی است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)