آینده مسکن از نگاه وزیر راه و شهرسازی

آینده مسکن از نگاه وزیر راه و شهرسازی
آینده مسکن از نگاه وزیر راه و شهرسازی

نوسانات قیمت مسکن متأثر از شرایط اقتصادی جامعه می باشد. به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن هر آنچه در تحولات اقتصادی رخ می‌دهد، دامن بخش مسکن را هم می‌گیرد.  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در رابطه با وضعیت مسکن و آینده این بازار بیان کرد: بر اساس آمار در ...

نوسانات قیمت مسکن متأثر از شرایط اقتصادی جامعه می باشد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن هر آنچه در تحولات اقتصادی رخ می‌دهد، دامن بخش مسکن را هم می‌گیرد.  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در رابطه باوضعیت مسکن و آینده این بازار بیان کرد: بر اساس آمار در دو ماه اخیر نسبت به ماه‌های پیش، روند رشد قیمت مسکن کند شده و به نوعی متوقف شده است که آن نیز متأثر از شرایطی است که برای نرخ ارز پیش آمد.

وی در ادامه افزود: موضوعی که ما در بخش مسکن باید پیگیری کنیم، تعادل بخشی به عرضه و تقاضای مسکن برای جامعه هدف است که شامل اقشار متوسط و کم درآمد جامعه می‌شود. برنامه ریزی های ما مبنی برجریان‌ سازی برای تولید مسکن است و این تولید نه توسط دولت که توسط بخش خصوصی خواهد بود. طی سال جاری تعدادی از استان ها و شهرهای جدید پروژه‌های جدید ساخت مسکن را آغاز می‌کنند؛ از این رو در تلاشیم تا ساخت ۴۰۰ هزار مسکن را در دو سال با مشارکت انبوه‌سازان و فعالان اقتصادی به پایان برسانیم.

جزء دیگری از برنامه های پیش رو برای سال آتی تحویل 500 هزار مسکن مهر به متقاضیان می باشد. از طرفی هم برای توانمندسازی خریداران مسکن باید مشوق‌هایی فراهم کنیم.  زمانی که برنامه ریزی انجام می شود تا وام مسکن افزایش یابد، قیمت مسکن نیز به تبع آن بالا می رود، به همین دلیل ما تلاش می کنیم تا این فضا را مدیریت کنیم تا عرضه افزایش پیدا کند و این افزایش عرضه بتواند تقاضا را جذب کند.

وی در ادامه بیان کرد: برای کنترل بخش مسکن باید با سیاست پیش برویم چراکه برنامه ما کنترل آثار تورمی وام مسکن است و اگر مشوق های بیشتری برای خرید مسکن ایجاد کنیم، کاهش ارزش وام جبران خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • علی
    علی1397/12/15 - 10:23 پاسخ

    سلام من درحال ساخت مسکن هستم متاسفانه شهرداری اینقدر درراه ساخت مسکن سنگ اندازی وعوارض های زیادی میگره که انسان پشیمان میشه از ساخت مسکن به نظرم درایران باید مجوزساخت مسکن ازکانال شهرداری خارج بشه ومسکن شهر سازی مستقیم وارد بحث مسکن بشود آقای وزیر اگر چنین کاری انجام بدهند که مجوز ساخت وامتیاز تاسیسات را آسان کنند وشهرداری هادستشون ازجیب سازندگان مسکن خارج کنند به رونق ساخت مسکن کمک بزرگی شده است