ابهام مالیاتی در بازار مسکن

ابهام مالیاتی در بازار مسکن
ابهام مالیاتی در بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در حوزه مسکن رونق کاذب در بازار توسط یک جریان پرقدرت القا می‌ شود که برای حل این مشکل می توان یک بسته جامع مالیاتی برای خانه های خالی و عایدی سرمایه تنظیم شود تا قیمت مسکن روند کاهشی به خود بگیرد. از این رو می توان گفت که بازار وارد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در حوزه مسکن رونق کاذب در بازار توسط یک جریان پرقدرت القا می‌ شود که برای حل این مشکل می توان یک بسته جامع مالیاتی برای خانه های خالی و عایدی سرمایه تنظیم شود تا قیمت مسکن روند کاهشی به خود بگیرد. از این رو می توان گفت که بازار وارد رونق نشده است.
آماری که از افزایش معاملات در دو ماه اخیر  ارائه می ‌شود، هیجان کاذبی است که از طرف عده ‌ای به بازار مسکن القا می ‌شود. یک عده به  شکل هماهنگ، جوی را مطابق توان خود ایجاد می‌کنند و حتی خرید و فروش‌ هایی بین خودشان انجام می‌ دهند تا نشان دهند معاملات رونق گرفته است. خرید و فروش ‌ها از نوع سوداگرانه است و سال‌های متمادی این وضعیت وجود داشته و ادامه دار خواهد بود.

ورود به دوره رونق، یک علت اقتصادی جدی نیاز دارد؛ در حالی که در هیچ یک از شاخص ‌های کلان اقتصاد ایران اتفاق خاصی نیفتاده است. در حال حاضر صاحبان املاک حاضرند از قیمت ‌های فعلی پایین بیایند زیرا توانی در بین متقاضیان واقعی مسکن وجود ندارد؛ بنابراین باید سوداگری در بخش مسکن حذف شود چراکه این حباب قیمتی به معنای شکست بازار مسکن است. به دلیل وجود جریان‌ های پر قدرت و سوداگر در بخش مسکن، قیمت ‌ها طی سالیان متمادی از حد طبیعی بالا رفته و سرمایه ‌ها در این بخش قفل شده است.

مسئولان راهکار کنترل قیمت‌ ها در بخش مسکن را وضع مالیات دانستند و باید یک بسته جامع مالیاتی شامل مالیات بر خانه‌ های خالی، عایدی سرمایه، املاک دوم و بیشتر، معاملات مکرر و مالیات املاک لوکس طراحی شود تا مسکن از حالت سرمایه‌ای به حالت مصرفی تغییر کند. اگر این اتفاق بیفتد حباب قیمتی از بین می ‌رود و شاهد روند منطقی در بخش مسکن خواهیم بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)