اتمام تحویل مسکن مهر

اتمام تحویل مسکن مهر
اتمام تحویل مسکن مهر

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با توجه به گزارشات کسب شده از بازار مسکن، میتوان اینگونه بیان کرد که بیشترین انتقادها ازعملکرد دولت در زمینه بخش مسکن و ساخت و ساز می باشد؛ به گفته منتقدان متعادل نبودن عرضه و تقاضا در ساخت و ساز مسکن  یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن بوده است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با توجه به گزارشات کسب شده از بازار مسکن، میتوان اینگونه بیان کرد که بیشترین انتقادها ازعملکرد دولت در زمینه بخش مسکن و ساخت و ساز می باشد؛ به گفته منتقدان متعادل نبودن عرضه و تقاضا در ساخت و ساز مسکن  یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن بوده است. براساس نتیجه گیری صورت گرفته از مرکز امار در سال 95، تعداد خانه‌های موجود بیش از ۲ میلیون واحد از تعداد خانوارها بیشتر است؛ در نتیجه هر سال 700 هزار واحد مسکونی در شهرها و 200 هزار واحد در روستاها باید ساخته شود. این برنامه باید برابر با اقدامات دولت باشد تا جبرانی باشد برای  کمبود نیاز به مسکن شهری و خانه اولی ها. 
به گفته ی وزیر راه و شهرسازی فعالیت ساخت وساز مسکن  ملی در اکثر شهرها شروع شده است. زمین برای ساخت مسکن ملی در برخی شهرها آماده شده و در برخی شهرها هم آماده ‌سازی و تأمین زمین در حال انجام است. امیدارهستیم با انجام این پروژه ارامش به بازار مسکن بازگردد و مردم بتوانند مسکن مناسب و در چارچوب استطاعت خود را تهیه کنند. ما به سازندگان اعلام کردیم برای ساخت و عرضه مسکن، زمین در اختیار آنان می‌گذاریم تا مشوق‌های ساخت ‌وساز ایجاد کنیم. حتی اگر کسی زمین یا پروژه نیمه تمام دارد ما برای اتمام و عرضه پروژه به او کمک خواهیم کرد.

بخشی از برنامه‌های مسکن در این دولت، مربوط به طرح مسکن مهر دولت نهم ودهم است که دولت اتمام مسکن مهر را در دستور کار قرار داده است و تصمیم دوم ایجاد امتیاز برای صندوق پس انداز بانک مسکن جهت کمک به خانه اولی ها برای خرید خانه است. در نتیجه تا قبل از پایان سال پرونده مسکن مهر با 2میلیون و200هزار واحد که هزار واحد در دولت دهم تحویل شد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد توسط این دولت واگذار شده بسته خواهد شد. همچنین 500 هزار واحد باقی مانده تا پایان سال واگزار می گردد و برخی مسکن‌های مهر پرونده قضایی دارد بدین ترتیب با حل شدن مشکل قضایی این واحد ها، این واحدها هم تحویل و عرضه خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)