اجاره بها در مدار افزایشی

اجاره بها در مدار افزایشی
اجاره بها در مدار افزایشی

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، آمارهای کسب شده از بازار اجاره مسکن حاکی از آن است که این روزها فایل واحدهای مسکونی برای اجاره بسیار کم است و به عبارتی عرضه واحد های مسکونی مورد نظر برای اجاره بسیار نایاب است. حال در این روزهای وضعیت بازار مسکن...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، آمارهای کسب شده از بازار اجاره مسکن حاکی از آن است که این روزها فایل واحدهای مسکونی برای اجاره بسیار کم است و به عبارتی عرضه واحد های مسکونی مورد نظر برای اجاره بسیار نایاب است. حال در این روزهای وضعیت بازار مسکن، عرضه واحد های مسکونی اجاره ای بسیار کم و نایاب شده است. نبود عرضه و فایل مناسب مسکن باعث شده تا نرخ اجاره بهای مسکن در مشاوران املاک این روزها افزایشی شود.

به اظهارات کارشناسان بازار، نرخ اجاره بها تابع قیمت مسکن است و همان طور که می دانید قیمت مسکن افزایشی نبوده است. حال که قیمت مسکن افزایش نیافته و فصل نقل و انتقالات نیست، پس چرا نرخ اجاره بهای مسکن باید رشد کند. طی یک دوره ای این گونه بود که تغییرات قیمتی فقط در فصل نقل و انتقالات مسکن رخ می دادو وضعیت اقتصادی نامشخص، رشد نقدینگی و تورم باعث میشد تا اکثر مالکان زورشان به مستاجرها برسد.

اکثر مستاجران به دلیل نبود واحد مسکونی اجاره ای با مالکان به توافق می رسند و قرارداد خود را تمدید می‌کنند و همین موضوع نیز به ضرر مشاوران املاک تمام می شود. اغلب مشاوران املاک بیان کردند که به هر سوی نرخ اجاره بها همواره تابع قیمت مسکن است و زمانی که قیمت مسکن افزایش می یابد، نرخ اجاره بها نیز متاثر از آن بالا می رود. نرخ اجاره بها تابع قیمت مسکن بوده و هست و این موضوع در تمام دنیا حاکم بوده است، اما اینکه رشد اجاره بها باید همواره متناسب با رشد و یا کاهش قیمت مسکن باشد، اینگونه نیست.

به هر حال وقتی شرایط اقتصادی به شکل نامناسبی درآمدها را کاهش می دهد، برخی مالکان مسکن نرخ اجاره بهای خود را افزایش می دهند و چون نظارتی هم نیست شاهد آن هستیم که مستاجران مجبور به پذیرش قیمت های اعلام شده از سوی مالکان می شوند. حال وقتی قیمت مسکن رشد ندارد اما نرخ اجاره افزایشی است، موضوعی است که باعث تعجب خود املاکی‌ ها شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)