اجرایی شدن طرح مالیات بر خانه های خالی

اجرایی شدن طرح مالیات بر خانه های خالی
اجرایی شدن طرح مالیات بر خانه های خالی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،به گفته یکی از مقامات مسئول،مطابق با طرح هایی  که در خصوص بازار مسکن مطرح شده بود مردم بر این گمان بودند که طرح قابل قبول تری باشد، اما اکنون به طرح مسکن ملی اطمینان پیدا کردند...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،به گفته یکی از مقامات مسئول،مطابق با طرح هایی  که در خصوص بازار مسکن مطرح شده بود مردم بر این گمان بودند که طرح قابل قبول تری باشد، اما اکنون به طرح مسکن ملی اطمینان پیدا کردند و شاهد جو آرام تری هستیم. به گفته وزیر راه و شهرسازی تاثیرات روانی این مسئله بیشتر از آثارعملیاتی است وی همچنین افزود: نرخ مسکن تابع عرضه و تقاضا نیست و تحت تاثیر بازار‌های موازی قرار گرفته است.

وزیر مربوطه در خصوص وجه آورده اولیه اظهار نمود که تاکنون حدود ۱۳۸ هزار نفر از واجدان شرایط و تایید شدگان، پرونده تشکیل داده ‌اند و نیمی از آن‌ها آورده اولیه را واریز کرده‌اند، ایشان تاکید کردند که به همه مردم توصیه می‌کنم فرصت مسکن ملی را برای خانه ‌دار شدن از دست ندهند. همچنین در ادامه از افتتاح اولین پروژه مسکن ملی در چند روز آینده خبر داد و گفت: اولین پروژه مسکن ملی تاچند روز آینده با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود.

 وی با بیان اینکه درآینده نزدیک، طرح مالیات بر خانه خالی اجرایی می شود و امید بر این است که سرمایه حبس شده در مسکن خارج شود، با تاکید براینکه تمام کسب و کار‌ها باید شفاف باشند و ما به دنبال شفافیت هستیم تا از درآمد‌های حلال استفاده کنیم، گفت: لیست اول خانه ‌های خالی را به سازمان امور مالیاتی تحویل دادیم و این سازمان می ‌تواند با قوانین موجود نسبت به اخذ مالیات از خانه ‌های خالی اقدام کند.

در بیان دیگر وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم انتشار آمار متوسط قیمت مسکن در برخی مناطق اظهار کرد: نظر ما این است که آمار قیمت و معاملات منطقه یک و سوم تهران حذف شود چراکه این دو منطقه باعث 5/3 برابری قیمت متوسط مسکن شده است به گفته ایشان با حذف این آمار متوسط قیمت مسکن در تهران به زیر ۱۵ میلیون تومان می‌رسد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)