احتیاط و تغییر رفتار سازندگان بازار مسکن

احتیاط و تغییر رفتار سازندگان بازار مسکن
احتیاط و تغییر رفتار سازندگان بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات کارشناسان بازار مسکن، با این وضعیتی که بازار مسکن وارد آن شده و دچار یک نوع کسادی و رکود کاهش معاملات شده است، سازندگانی که در حال ساخت هستند، واحد های مسکونی خود...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات کارشناسان بازار مسکن، با این وضعیتی که بازار مسکن وارد آن شده و دچار یک نوع کسادی و رکود کاهش معاملات شده است، سازندگانی که در حال ساخت هستند، واحد های مسکونی خود را تکمیل خواهند کرد و قطعا برای پروژه جدید با احتیاط بیشتری عمل خواهند کرده و حتی احنمال دارد که از تکمیل پروژه ی بعدی خود صرف نظر کنند. از این رو با اشاره به این که به هر حال نرخ سود بانکی مشخص است و شاید برخی سرمایه های خود را نزد بانک ‌ها سپرده‌ گذاری کنند.
متاسفانه هر روز عوارض جدیدی بر بخش مسکن و ساخت و ساز تحمیل، تصویب و اعمال می‌ شود که به صورت مستقیم در قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار بوده و آن را بالا می ‌برد. بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن در حال حاضر وضعیت ساخت و ساز در کشور به گونه ایی است که در یک سال گذشته تمام اقلام مصرفی در ساخت و ساز 3 برابر رشد کرده است که یکی از دلایل اصلی این وضعیت کاهش ارزش ریال و افزایش نرخ دلار بود.
بنا بر این بالا بودن حجم خانه‌ های خالی در تهران،  اکثر این واحدهای مسکونی خالی از سکنه، خانه دوم و سوم هستند و این واحد ها توسط برخی افراد برای فرزندان خود خریداری شده است پس مشکل این واحد ها نیست بلکه بحث، دهک‌ های پایین جامعه است که در تهیه و خرید مسکن مشکل دارند.
در حال حاضر 35 تا 40 درصد جمعیت شهر نشینی کشور اجاره نشین، 24 میلیون بد مسکن و 2 تا 3 میلیون متقاضی داغ داریم که منتظر مساعدت دولت برای دریافت تسهیلات با بهره پایین هستند تا اقدام به خرید مسکن کنند. قطعا این عقب‌ ماندگی تاثیر بالایی در پاسخگویی به تقاضا خواهد داشت که رشد قیمت را به گونه‌ای به بازار مسکن تحمیل خواهند کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)