احیای بافت فرسوده در ابهام

احیای بافت فرسوده در ابهام
احیای بافت فرسوده در ابهام

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،در بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهور دستور احیای بافت فرسوده و بازآفرینی شهری را طی برنامه 5 ساله صادر کردند اما همان طور که شاهد هستیم با گذشت قریب بر یک سال پیشرفت محسوسی از اجرای این حکم صادره اتفاق نیافتاده است.که می توان به اختلاف نظر میان...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،در بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهور دستور احیای بافت فرسوده و بازآفرینی شهری را طی برنامه 5 ساله صادر کردند اما همان طور که شاهد هستیم با گذشت قریب بر یک سال پیشرفت محسوسی از اجرای این حکم صادره اتفاق نیافتاده است.که می توان به اختلاف نظر میان متولیان بخش مسکن و رئیس جمهور برای عدم پیشرفت معادلات بازآفرینی اشاره داشت.

در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور برای ترغیب سازندگان به ساخت در بافت فرسوده سعی برآن شد تا انبوه سازی در این مناطق به سازندگان پیشنهاد شود. است، باید دقت داشت که در مسیر اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری ملاحظاتی وجود دارد که غفلت از آنها می‌تواند موفقیت کامل طرح را خدشه‌دار کند.

دولت و شهرداری در جهت افزایش تمایل سرمایه‌گذار برای ورود به حوزه نوسازی بافت فرسوده اقدام به افزایش تراکم ساختمانی بیش از سقف پیش‌بینی شده در طرح تفصیلی کند، از یکسو با افزایش جمعیت‌پذیری در این مناطق و از سوی دیگر با کاهش سرانه‌های خدماتی برای گسترش سطح کاربری‌های مسکونی مواجه خواهد شد. از طرف دیگر اگر بنا باشد به میزان تراکم ساختمانی فعلی در محدوده بافت فرسوده که معادل ۵/ ۲ طبقه است اکتفا کند ممکن است سرمایه‌گذار رغبت چندانی برای ورود به این عرصه نداشته باشد.

با اشاره به اینکه ساخت و ساز در بافت ناکارآمد شهری تابع رونق و رکود بازار مسکن است نمی‌توان انتظار داشت که در شرایطی که بازار مسکن در رکود است رونق جدی را در در بازآفرینی شهری رخ دهد با وجود کاهش قدرت خرید جامعه، دولت باید برای جبران تورم راهی بیاندیشد.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)