احیای نبض بازار آهن

احیای نبض بازار آهن

با اصلاح جزئی قیمت دلار، قیمت آهن آلات نیز در برخی مبادی فروش اصلاح شد، معاملات شمش بورسی نیز رشد قابل توجهی نسبت به هفته‌های گذشته داشت که احتمالا در قیمت مقاطع پایین دست اثرگذار خواهد بود...

آهن پرایس: نوسانات افزایشی قیمت آهن آلات که از ابتدای هفته روند افزایشی در پیش گرفته بود، روز گذشته نسبتا بازار آرام شد و برخی از مبادی فروش به اصلاح جزئی قیمت‌ها اقدام کردند اگرچه برخی نیز همچنان برای افزایش قیمت‌ روز آهن اصرار داشتند اما شمار زیادی از مبادی فروش هم قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند.

قیمت دلار نیز که سیر صعودی در پیش گرفته بود تا حدودی اصلاح شد و قیمت هر دلار بازار آزاد روز گذشته به 52 هزار و 800 تومان رسید.

قیمت میلگرد آجدار در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد اما تعدادی از شرکت‌ها محصولات خود را با افزایش 100 تا 200 تومانی عرضه کردند و تعدای نیز بین 50 تا 200 تومان اصلاح قیمت داشتند.

به عنوان نمونه قیمت میلگرد نیشابور بدون تغییر قیمت در هر کیلو حدود 23.210 تومان اعلام شد، قیمت میلگرد آناهیتا گیلان هم 24.200 تومان اعلام شد. کف قیمت میلگرد در بازار در محدوده 22.500 تا 23000 تومان اعلام می‌شود و کف قیمت میلگرد از ابتدای هفته تا روز گذشته بین 300 تا 500 افزایش داشت.

قیمت میلگرد آجدار

قیمت میلگرد امیرکبیر

قیمت میلگرد ابرکوه

قیمت میلگرد میانه

قیمت میلگرد فایکو

23.400

22.800

23.000

23.000

قیمت روز تیرآهن در بسیاری از مبادی فروش به ویژه در ذوب آهن اصفهان بین 20 تا 150 هزار تومان افزایش داشت و چند کارخانه هم قیمت‌ها را ثابت اعلام کردند. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری نیز در بیشتر شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما قیمت نبشی نستا در برخی ضخامت‌ها افزایش 300 تا 500 تومانی داشت.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل در و پنجره، قیمت پروفیل مبلی و انواع پروفیل‌ها کماکان در غالب مبادی فروش افزایش 200 تا 500 تومانی داشت اما قیمت پروفیل نیکان و کیان پرشیا ثابت اعلام شدند، قیمت پروفیل 2 میل ورق مبارکه حدود 39 هزار تومان برآورد شد؛ همچنین قیمت لوله مبلی، قیمت لوله مانیسمان و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز هم افزایش 300 تا 500 تومانی داشتند.

نوسانات افزایشی قیمت ورق سیاه نیز در غالب شرکت‌ها نسبتا آرام گرفت و قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق استیل، قیمت ورق روغنی و انواع ورق سرد در بیشتر مبادی فروش با کاهش 200 تومانی همراه بود.

گزارش‌ها از معاملات بورس کالا حاکی است که روز گذشته از 201 هزار و 132 تن شمش عرضه شده حدود 119 هزار و 811 تن آن معامله شد که معادل 59 درصد برآورد شد و بیشترین میزان معامله را در 5 هفته گذشته ثبت کرد. گفتنی است میانگین قیمت شمش حدود 19.111 تومان ثبت شد که نسبت به معاملات هفته گذشته 1.2 درصد افزایش دارد، همچنین میزان معاملات هم 26.6 درصد رشد داشته است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: افزایش 10 هزار تومانی قیمت پروفیل

به عقیده برخی کارشناسان افزایش قیمت دلار، بازار آهن و فولاد را تحریک کرده و به افزایش قیمت آهن آلات منجر شده است این درحالی است که قیمت شمش هم در معامله بورس دیروز افزایش داشت و تقاضای نسبتا خوبی نیز برای آن ثبت شد و به نظر می‌رسد اگر نوسانات قیمت دلار ادامه داشته باشد بازار از این رکود عمیقی که بر آن حکمفرما است عبور کند، البته باید دید عدم نقدینگی، رکود ساخت و ساز، حوادث سیاسی و نظامی منطقه و سایر پارامترهای موجود و اثرگذار بر قیمت آهن به چه صورت خواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)