اخبار جدید در حوزه مسکن

اخبار جدید در حوزه مسکن
اخبار جدید در حوزه مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، طرح تازه وزارت راه‌ و شهر سازی موسوم به اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، روز گذشته رسما وارد فاز عملیاتی قرار گرفت. بر اساس این طرح وزارت راه‌ و شهر سازی قرار است امسال و سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه تولید کند...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، طرح تازه وزارت راه‌ و شهر سازی موسوم به اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، روز گذشته رسما وارد فاز عملیاتی قرار گرفت. بر اساس این طرح وزارت راه‌ و شهر سازی قرار است امسال و سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه تولید کند. سهم شهر های جدید از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است و شرکت باز آفرینی شهری ایران و بنیاد مسکن به ترتیب متولی ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در بافت‌ های فرسوده و

شهر های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است. سیاست گذاران اقتصادی مسکن ایجاد مشارکت را اصلی‌ ترین شاخصه طرح جدید دولت اعلام کرده است.به ‌طوری که بر اساس یک قرار داد مشارکتی دولت به عنوان تامین‌کننده زمین و بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌ گذار مشخص می‌ شود.

به گفته مسئولان وزارت راه ‌و شهرسازی ساخت و تکمیل عملا یک تا ۱/۱ میلیون واحد شروع شده و با واگذاری حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر و ۴۰۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی تکمیل خواهد شد.این طرح حالا پس از گذشت پنج ماه از وعده وزیر راه‌ و شهر سازی در حال  اجرایی شدن است. نکته حائز اهمیت در اجرای این طرح و مقایسه آن با مسکن مهر این است که بر خلاف تصور، دولت این ‌بار به جای استفاده از شرکت ‌های عمران شهری از ظرفیت ‌های بنیاد مسکن استفاده می‌ کند. با این وجود فاکتور زمین رایگان در اجرای این طرح باعث شده تا مانند مسکن مهر عرصه‌ های ساخت‌ و ساز دور از مرز های شهری انتخاب شود.

دولت با قصد تقویت عرضه از مسیر راهکار هایی مانند به صفر رساندن قیمت زمین و افزایش تولید در شهر های جدید به دنبال کنترل بازار مسکن می باشد.امید بر آن است با ایجاد طرح جدید وزارت راه شهر سازی روند خرید مسکن متقاضیان مصرفی تاثیر گردد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)