اخذ مالیات از خانه های خالی

اخذ مالیات از خانه های خالی
اخذ مالیات از خانه های خالی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، پس از ابراز نارضایتی مردم از افزایش بی ‌رویه رهن و اجاره بها در تهران طرح مالیات بر خانه‌ های خالی مجددا بر سر زبان‌ها افتاد. طرحی که سال‌ ها پیش به تصویب مجلس رسیده و مشخص نیست چرا دولت هنوز آن را اجرایی نکرده است. مالیات بر خانه ‌های..

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، پس از ابراز نارضایتی مردم از افزایش بی ‌رویه رهن و اجاره بها در تهران طرح مالیات بر خانه‌ های خالی مجددا بر سر زبان‌ها افتاد. طرحی که سال‌ ها پیش به تصویب مجلس رسیده و مشخص نیست چرا دولت هنوز آن را اجرایی نکرده است. مالیات بر خانه ‌های خالی از تابستان سال جاری اجرایی می‌شود و آن‌ طور که  معاون مسکن وزارت راه گفته است: استخراج اطلاعات مربوط به خانه‌ های خالی درحال انجام است و بعد از تکمیل اطلاعات که حدود دو ماه طول خواهد کشید، سازمان امور مالیاتی می‌تواند اجرای مصوبه اخذ مالیات از خانه‌های خالی را آغاز کند..

وزارت راه طی یک ماه گذشته در چندین اطلاعیه اعلام کرده است که مالکانی که در این دو ماه و تا قبل از اجرای این قانون، خانه‌ های خود را در معرض فروش یا اجاره قرار دهند مشمول پرداخت این مالیات نخواهند شد که خود مشوقی برای مالکان خانه‌ های خالی است که تاکنون ملک خود را به بازار عرضه نکرده بودند.

بر اساس اعلام واسطه‌ های ملکی از وضعیت بازار رهن و اجاره درتابستان سال جاری، هم زمان با شروع فصل جابجایی، تعداد سفارش مالکان برای اجاره واحد های مسکونی نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی داشته است. تحلیل واسطه‌های ملکی این‌گونه است که زمزمه اخذ مالیات از خانه‌های خالی در تابستان سال 99، نرخ خانه‌ های خالی در بازار را کاهش داده و منجر به عرضه واحد های مسکونی در سراسر کشور خواهد شد که این عرضه یا در بازار اجاره اتفاق خواهد افتاد که منجر به افزایش عرضه مسکن اجاره ‌ای می شود و یا اینکه افزایش عرضه در بازار معاملات ملک را به‌ دنبال دارد که به کاهش سهم تقاضا در بازار اجاره و تعدیل قیمت ‌ها منجر خواهد شد. این قانون قرار بود از سال ۹۵ اجرایی شود که معطل ساخت سامانه بود، بر این اساس اجرای این قانون از تابستان امسال مشمول خانه هایی خواهد شد که از سال ۹۵ خالی از سکنه بوده باشند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)