اخذ مالیات از واحد های خالی از سکنه

اخذ مالیات از واحد های خالی از سکنه
اخذ مالیات از واحد های خالی از سکنه

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، طی سال‌ های گذشته همواره از سوی دولت عنوان می ‌شد که برای شناسایی خانه‌ های خالی، برنامه ایی وجود دارد اما هیچ‌گاه رنگ تحقق به خود نگرفت. با این حال وزارت راه و شهر سازی مجددا اعلام کرده برای...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، طی سال‌ های گذشته همواره از سوی دولت عنوان می ‌شد که برای شناسایی خانه‌ های خالی، برنامه ایی وجود دارد اما هیچ‌گاه رنگ تحقق به خود نگرفت. با این حال وزارت راه و شهر سازی مجددا اعلام کرده برای ورود واحد های خالی از سکنه به بازار مصرف، برنامه ‌های خود را عملیاتی کنند.

به اظهارات کارشناسان بازار مسکن، یکی از بخش ‌هایی که به نظر می‌ رسد برای سال آینده روی آن تمرکز خواهد شد، مالیات بر خانه ‌های خالی است. در حال حاضر مهم‌ ترین دلیل رشد قیمت‌ ها در بازار اجاره و مسکن، فشار تقاضا عنوان می‌ شود. براساس آمار در تهران ۵۰۰ هزار و در کل کشور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد. این برنامه های پیش بینی شده توسط کارشناسان کوتاه‌ مدت است و برنامه اصلی و میان ‌مدت، همان سیاست تولید مداوم و پیوسته مسکن می باشد که آن هم یک سیاست جهانی تجربه شده است اما در حال حاضر بیش از سه برابر آمار جهانی خانه ‌های خالی از سکنه وجود دارد؛ در حالی که در همه کشور ها چیزی حدود ۳ درصد خانه‌ ها به دلایل مختلف خالی می باشد.

برنامه ‌ریزی میان مدت دولتتولید مستمر مسکن،  اتمام باقی‌ مانده واحد های مسکن مهر و اجرای طرح ملی مسکن است و هنگامی که عملکرد بازار طبیعی پیش رود، دولت دیگر نیازی بر دخالت در امورات مسکن نمی بیند؛ از این رو یکی از برنامه‌ های وزارت راه و شهر سازی برای ساماندهی بازار اجاره ‌بها راه ‌اندازی سامانه املاک و اسکان می باشد. سامانه املاک و اسکان جزو برنامه‌ های وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی به بازار اجاره ‌بها و اخذ مالیات از خانه ‌های خالی برای سرریز شدن آنها به بازار اجاره است که این امر تا پایان سال جاری رونمایی خواهد شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)