ارتباط فولاد با بازار مسکن

ارتباط فولاد با بازار مسکن
ارتباط فولاد با بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در یکی دو ماه گذشته بالغ بر ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت در صنعت فولاد رخ داده است که در هر کیلو آرماتور شاهد معاملاتی در سطح قیمتی ۶۲۰۰ تومان بوده ایم که از این رو طبیعی است که وقتی قیمت‌ ها اینگونه سیر صعودی دارد، می بایست منتظر افزایش قیمت...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در یکی دو ماه گذشته بالغ بر ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش قیمت در صنعت فولاد رخ داده است که در هر کیلو آرماتور شاهد معاملاتی در سطح قیمتی ۶۲۰۰ تومان بوده ایم که از این رو طبیعی است که وقتی قیمت‌ ها اینگونه سیر صعودی دارد، می بایست منتظر افزایش قیمت در حوزه ساخت و ساز نیز باشیم.

  از طرف دیگر این نوسانات بازار، ضربه‌های بدی را به سرمایه‌ گذار و سازنده‌های واقعی در امر ساخت و ساز مسکن وارد می‌کند و حتی ممکن است یک بی‌اعتمادی و ناامنی در سرمایه‌ گذار به وجود بیاورد. زمانی که انبوه‌ ساز پیش‌ فروش می‌کند، قیمت آن واحد ثابت خواهد بود، اما این نوسانات قیمت‌ها باعث می‌شود اختلافاتی شدید بین فروشنده و سازنده با خریدار ایجاد شود. این نوسانات بازار داخل و جهش قیمت‌ها باعث می‌شود تعدادی از انبوه‌ سازان، ساخت و ساز را متوقف کنند، زیرا نگران هستند و احساس ناامنی می‌کنند. در اروپا، آمریکا و کشورهای دیگر معمولا از سرمایه ‌های خرد، سرمایه‌ های بانک ‌ها و تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند و از طرف دیگر آنها تورم ناچیزی دارند، بنابراین سازندگان به ویژه انبوه‌ سازان با اطمینان خاطر نسبت به ساخت و ساز اقدام می‌کنند. 

از این رو حاصل این نوسانات بی‌حساب و کتاب و بی‌رویه باعث می‌شود اختلالاتی در بحث ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن اتفاق بیفتد و بخش خصوصی و به ویژه مردم بیشترین ضرر را متحمل شوند. از طرفی بیشترین مشکلات قراردادی و شکایات ایجاد شود و این موضوع به وجود آید که بتوانند یا نتوانند تعهدات خود را به موقع یا با قیمت‌های تعیین شده انجام دهند. بنا بر این انتظار می رود دولت باید به گونه‌ای این قضایا را کنترل کند، حتی در صورت امکان از حساب‌ های فی‌مابینی که دارد سوبسید دهد تا مشکل کارخانجات تولید فولاد را مرتفع کند تا این اتفاقات در بازار رخ ندهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)