ارتباط مستقیم اجاره مسکن با معیشت مردم

ارتباط مستقیم اجاره مسکن با معیشت مردم
ارتباط مستقیم اجاره مسکن با معیشت مردم

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، دو عامل نرخ تورم و ارزش ملک نقش اصلی در تعیین اجاره بها را دارند که با توجه به ادامه افزایش قیمت مسکن و رشد نرخ تورم، پیش بینی کارشناسان این است که نرخ اجاره بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در تهران افزایش یابد. پس از یک دوره رکود در بازار مسکن، رونق نسبی در این بخش از اقتصاد از مهرماه سال ۹۶ آغاز شد و همراه با آغاز تحرکات و افزایش معاملات، قیمت ها هم با شیب ملایم افزایش یافت...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، دو عامل نرخ تورم و ارزش ملک نقش اصلی در تعیین اجاره بها را دارند که با توجه به ادامه افزایش قیمت مسکن و رشد نرخ تورم، پیش بینی کارشناسان این است که نرخ اجاره بین ۲۰ تا ۳۰ درصد در تهران افزایش یابد. پس از یک دوره رکود در بازار مسکن، رونق نسبی در این بخش از اقتصاد از مهرماه سال ۹۶ آغاز شد و همراه با آغاز تحرکات و افزایش معاملات، قیمت ها هم با شیب ملایم افزایش یافت. این شرایط مطلوب در بازار که نتیجه سیاست های به اجرا رسیده در بخش مسکن در دولت یازدهم بود، ادامه داشت تا اینکه افزایش نرخ ارز متاثر از تحولات روابط بین الملل و رهاسازی فنر تورم باعث هجوم تقاضا به سمت بازار مسکن شد.
در شرایطی که ریال در برابر دلار دچار افت ارزش ناگهانی شد، مردم برای حفظ ارزش دارایی ها خود وارد بازارهایی چون مسکن، طلا، ارز و خودرو شدند که گفته می شود در این بین مسکن بیشترین افزایش قیمت را پیدا کرد و رکورد رشد قیمت را زد؛ به طوری که قیمت یک واحد مسکونی در برخی از مناطق تهران در کمتر از سه ماه بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت.
در شرایط کنونی کمر خانواده های مستأجر عملا زیر بار قیمت های اجاره خم شده و در این میان تنها مالکان و افراد سود جو به منافع کثیر خود می رسند. اجاره مسکن به صورت مستقیم با معیشت اقشار ضعیف مرتبط است بنابراین وزارت مسکن باید فکری به حال این بازار کند. عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در مورد این موضوع  بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون باید نسبت به ساماندهی بازار مسکن به ویژه بخش اجاره اقدام کرده و برای این موضوع فکری کند، زیرا حوزه اجاره مسکن به صورت مستقیم با معیشت اقشار ضعیف و متوسط جامعه مرتبط است و باید این حوزه سریعا ساماندهی شود تا اقشار ضعیف جامعه تحت فشار افزایش قیمت ها نباشند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)