اعلام مجدد قیمت ها در فضای مجازی

اعلام مجدد قیمت ها در فضای مجازی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با این وجود این که  برخی کارشناسان نیز معتقدند حذف درج قیمت از وبسایت ها و اپلیکیشن‌ های موبایلی آگهی‌ های مسکن، تأثیری در کنترل یا عدم کنترل بازار مسکن ندارد. به اظهارات فعالان  بازار مسکن درباره تأثیرگذار بودن یا نبودن دستور دادستانی به پلتفرم‌های...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با این وجود این که  برخی کارشناسان نیز معتقدند حذف درج قیمت از وبسایت ها و اپلیکیشن‌ های موبایلی آگهی‌ های مسکن، تأثیری در کنترل یا عدم کنترل بازار مسکن ندارد. به اظهارات فعالان  بازار مسکن درباره تأثیرگذار بودن یا نبودن دستور دادستانی به پلتفرم‌های موبایلی آگهی املاک، این اتفاق پس از شکایت وزارت صمت و به دستور مراجع قضائی برای کنترل قیمت مسکن انجام شده است این در حالی است که سال گذشته نیز مشابه این اقدام از هفته آخر اردیبهشت ماه تا هفته دوم مرداد ۹۸ انجام شد؛ اما بررسی‌های آماری نشان می‌دهد قیمت مسکن در تهران با وجود چنین ممنوعیتی، کاهش نیافته است.

افت تعداد آگهی‌های خرید و فروش مسکن تا روز ۱۲ مرداد همان سال ۹۸ ادامه داشته و پس از آن با آزاد شدن امکان درج قیمت در آگهی‌ها، مجدداً شاهد افزایش آنها بوده ‌ایم، هرچند تعداد آگهی‌های ملکی دیگر به سطح اردیبهشت ماه نرسید و با ورود مسکن به فاز رکود و پایان تابستان، تعداد آگهی‌ها نیز به صورت کلی کاهش یافت.
 این در حالی است که اعداد ثبت شده در آگهی‌ های پیش و پس از این دوران نشان می‌دهد ممنوعیت درج قیمت، تأثیری در افزایش قیمت فروش و اجاره املاک در تهران نداشته است. از این رو از ابتدای سال ۹۸ تا پایان شهریور، کاهش قیمتی در آگهی‌ها رخ نداده است و تنها با ممنوعیت درج قیمت در آگهی‌ها، شاهد مخدوش شدن نمودار قیمت‌ ها هستیم. از آنجا که سال گذشته ممنوعیت درج قیمت تنها برای وبسایت‌ ها اعمال شد و سایت‌های دیگر می‌توانستند قیمت را در آگهی‌ها ثبت کنند، نمودار قیمت‌ ها، هیچ‌گاه صفر نشد. در همین حال آمار بانک مرکزی از معاملات مسکن انجام شده در تهران نشان می‌دهد اتفاقاً در همان دوران ممنوعیت درج قیمت در آگهی ‌ها، شاهد افزایش شدید قیمت هر متر مربع ملک در تهران بوده‌ایم.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)