افت حجم معاملات مسکن

افت حجم معاملات مسکن
افت حجم معاملات مسکن

بنا بر تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بازار ملک تهران در اولین ماه از سال جدید با سقوط آزاد معاملات خرید مواجه شد بطوری که کم‌ فروش‌ ترین ماه بازار ملک برای فروردین ۹۸ به ثبت رسید.آمار اولیه از بازار معاملات مسکن، فروردین امسال مطابق اطلاعات درج‌ شده از مبایعه ‌نامه ‌ها در سامانه رهگیری نشان می‌دهد...

بنا بر تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بازار ملک تهران در اولین ماه از سال جدید با سقوط آزاد معاملات خرید مواجه شد بطوری که کم‌ فروش‌ ترین ماه بازار ملک برای فروردین ۹۸ به ثبت رسید.
آمار اولیه ازبازار معاملات مسکن، فروردین امسال مطابق اطلاعات درج‌ شده از مبایعه ‌نامه ‌ها در سامانه رهگیری نشان می‌دهد که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در تهران طی این ماه فروخته شده درحالی ‌که معاملات در همه ماه‌ های فروردین سال های گذشته از 4 هزار واحد کمتر نبوده است.
در فروردین حجم معاملات تحت‌ تاثیر نیمه‌ تعطیل این ماه قرار گرفت، و این میزان تا نصف و حتی کمتر از نصف ماه‌ های دیگر سال رسید . طی روزهای جاری اغلب متقاضیان مسکن بیشتر به‌ دنبال به‌ دست آوردن مظنه قیمتی هستند اما در چند سال اخیر  شاهد آن بودیم که تعداد خرید و فروش ثبت شده در این ماه هیچ گاه به زیر 4000 فقره نرسیده بود. با این وجود با کمی احتیاط می‌توان این حجم معاملات را بی‌سابقه عنوان کرد. در عین حال تحقیقات از مشاوران املاک فعال در مناطق مصرفیبازار مسکن نشان می‌دهد حجم پایین معاملات طی سالیان اخیر بی‌سابقه بوده و شمار مشاورانی که بعضا در هفته فقط یک معامله ثبت کرده یا اصلا معامله‌ ای را ثبت نکرده‌اند، در فروردین ماه بسیار زیاد بوده است.
حجم معاملات مسکن در فروردین با افت 45 درصدی نسبت به فروردین سال ۹۷ و ریزش شدید ۷۷ درصدی نسبت به ماه قبل از آن  رو به ‌رو بوده که این میزان ریزش نیز در نوع خود کم‌ سابقه است. نکته جالب ‌توجه این است که معمولا زمانی که تعداد معاملات مسکن در تهران به زیر ۶۰۰۰ فقره سقوط می‌کند، کارشناسان وضعیت بازار را دچار «رکود سنگین» توصیف می‌کنند که بازگشت به روال عادی در آن وضعیت بسیار دشوار می‌شود.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • علی
    علی 1398/02/03 - 11:50 پاسخ

    سلام بله که با این قیمتها آهن قیمت ساختمون هم میره بالا بهتر که ساخت وساز گرا هم دیگه نسازند چون واقعا خریدار وجود ندارد