افت رشد قیمت در بازار مسکن

افت رشد قیمت در بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، اولین کاهش قیمت اسمی مسکن در آمار های رسمی درباره وضعیت تحولات بازار مسکن شهر تهران رقم خورد. بر اساس آمار های رسمی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در مرداد ماه نشان می ‌دهد...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، اولین کاهش قیمت اسمی مسکن در آمار های رسمی درباره وضعیت تحولات بازار مسکنشهر تهران رقم خورد. بر اساس آمار های رسمی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در مرداد ماه نشان می ‌دهد نرخ رشد قیمت مسکن در معاملات خرید آپارتمان برای اولین بار بعد از آبان سال ۹۴ به زیر صفر رسید.

متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در معاملات خرید و فروش آپارتمان در شهر تهران مرداد ماه امسال در حالی به ۱۳ میلیون و۱۸۰ هزار تومان رسید که این میزان در ماه قبل تیرماه ۹۸  برابر با ۱۳ میلیون و۶۰۰ هزار تومان گزارش شده بود. این موضوع نشان دهنده کاهش نزدیک به نیم میلیون تومانی متوسط قیمت فروش هر متر مربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران در این ماه است.

آمار ها حاکی از آن است که نرخ رشد ماهانه قیمت مسکن تورم ماهانه مسکن در مرداد ماه برای اولین بار بعد از ۴۵ ماه متوالی به جز ماه‌ های نیمه تعطیل فروردین ماه که به‌ عنوان ماه‌ های استثنا در بازار مسکن محسوب می ‌شود به زیر صفر رسید و منفی شد.

تورم ماهانه مسکن در ماه میانی تابستان مرداد ۹۸ معادل ۳ درصد کاهش یافت. هم چنین میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران در این ماه در مقایسه با ماه مشابه سال قبل مرداد ۹۷ نیز ۷۷ درصد افزایش یافت که در مقایسه با تورم نقطه‌ ای مسکن در تیر ماه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بنا بر این ز اوایل تابستان همزمان با استارت تعدیل و کاهش سطح قیمت پیشنهادی واحد های مسکونی عرضه شده به بازار مسکن در برخی از مناطق شهر تهران این انتظار در بازار مسکن و در میان فعالان این بازار شکل گرفت که با عمیق ‌تر شدن رکود معاملاتی در ماه‌ های پیشرو، قیمت اسمی مسکن نیز روند کاهشی به خود بگیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)