افت و خیز قیمت ها در بازار مسکن

افت و خیز قیمت ها در بازار مسکن
افت و خیز قیمت ها در بازار مسکن

 به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت بازار مسکن و پیش بینی افت و خیز قیمت ها در این بازار، بیان کرد: در هر بازاری دوره های رکود و رونق وجود دارد که معمولا دوره های رونق کوتاه تر از رکود است. در حال حاضر هم میزان معاملات مسکن ... 

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت بازار مسکن و پیش بینی افت و خیز قیمت ها در این بازار، بیان کرد: در هر بازاری دوره های رکود و رونق وجود دارد که معمولا دوره های رونق کوتاه تر از رکود است. در حال حاضر هم میزان معاملات مسکن در بازار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است اما این به معنی رکود نیست، بلکه وضعیت بازار مسکن کساد می باشد. در چنین شرایطی نمی توان به مردم توصیه داشت که اقدام به خرید ملک کنند چرا که احتمال کاهش قیمت وجود دارد و از طرفی هم نمی توان با اطمینان بیان کرد که نسبت به خرید مسکن اقدام نکنید؛ زیرا احتمال می رود قیمت ها مجدد افزایش پیدا کند.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره احتمال تغییر قیمت مسکن متناسب با نوسان قیمت ارز در چند ماه آینده گفت: تجربه نشان داده است که بازارهای مختلف در برابر کاهش قیمت مقاومت می کنند بنابراین معتقد هستم که کاهش قیمت ارز و مهم تر از آن ثبات قیمت پس از کاهش،‌ می تواند به بازار مسکن ثبات بدهد ولی کاهش قیمت بعید به نظر می رسد. اگر قیمت دلار یک روند نزولی مستمری را در پیش بگیرد، تلاطم های بازار مسکن هم فروکش خواهد کرد. عوامل متعددی در افزایش قیمت مسکن دخیل بوده اما موثرترین آن تا این لحظه افزایش نرخ دلار می باشد که اگر قیمت دلار بدون نوسان در چند ماه آینده ریزش مستمر داشته باشد می توان انتظار کاهش قیمت مسکن را نیز داشت. قاعدتا با کاهش نرخ دلار در تمام بازار ها باید کاهش افت قیمت ها را شاهد باشیم اما معمولا بازار مسکن نسبت به سایر بازار ها مقاوم تر است و این امر به سختی در حوزه مسکن دیده می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)