افزایش ادامه دار اجاره بها

افزایش ادامه دار اجاره بها
افزایش ادامه دار اجاره بها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، همه ساله و در آستانه سال نو، بازار مسکن شاهد جنب و جوش خریداران مصرفی رو به رو می شود. موضوعی که در سال جاری به دلیل بالا بودن قیمت ‌ها در ابعاد کوچک‌ تری در حال رخ دادن است و بیش از همه واحد های مسکونی کوچک متراژ را شامل می‌شود...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، همه ساله و در آستانه سال نو، بازار مسکن شاهد جنب و جوش خریداران مصرفی رو به رو می شود. موضوعی که در سال جاری به دلیل بالا بودن قیمت ‌ها در ابعاد کوچک‌ تری در حال رخ دادن است و بیش از همه واحد های مسکونی کوچک متراژ را شامل می‌شود. از اردیبهشت سال گذشته قیمت ‌ها در بازار مسکن رشد چشمگیری داشت و تا بهمن ماه سال جاری هم این افزایش قیمت با وجود نوسان‌های بسیار همچنان ادامه دارد و پیش بینی می‌شود که در اسفند هم این رشد قیمت‌ ها ادامه داشته باشد. اگر چه انتظار می ‌رود که این افزایش، جهشی نباشد چون بازار کشش رشد قابل ملاحظه قیمت‌ ها را ندارد. 

بر اساس اظهارات کارشناسان بازار مسکن، قیمت‌ ها در طی سال جاری نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی را تجربه کرده و واحدی که درسال 97 یک میلیارد بوده در سال 98 به دو میلیارد رسیده است، همین موضوع موجب شده که دیگر بازار توان افزایش قیمت چشمگیری را نداشته باشد. ضمن اینکه توان مالی خریداران هم به‌ شدت کاهش یافته و موجب شده که الگوی خرید تا حدودی تغییر کند و از سمت واحد های نوساز به سمت واحد های با عمر بنای بالاتر و کوچک‌تر حرکت کند.

رشد قیمت ‌ها طی دو سال گذشته بسیار بالا بوده و مردم هنوز نتوانسته ‌اند توان مالی خود را با شرایط کنونی تطبیق دهند. تورم همچنان وجود دارد و ممکن است قیمت‌ ها در ماه‌ های آتی هم افزایش یابد اما تاثیر آن بر بازار خرید و فروش مسکن، چشمگیر نخواهد بود. البته در حوزه اجاره‌ بها، این تورم موثر خواهد بود. دولت باید برنامه دقیقی برای کنترل بازار اجاره ‌بها داشته باشد و تسهیلات مربوط به مستاجران را در سال آینده اجرایی کند. ضمن اینکه حقوق کارمندان و کارگران در سال آتی به اندازه‌ای تعیین شود که متناسب با رشد اجاره‌ بها باشد و مالکان هم این موضوع را در نظر داشته باشند که رشد کرایه نباید مطابق با نرخ تورم باشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)