افزایش بی سابقه قیمت مسکن

افزایش بی سابقه قیمت مسکن
افزایش بی سابقه قیمت مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه 20 تا 30 درصد برج‌ های گران قیمت شمال تهران خالی از سکنه است، راهکار هایی که برای از بین بردن حباب مسکن و کاهش قیمتها در پیش گرفته...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه 20 تا 30 درصد برج‌ های گران قیمت شمال تهران خالی از سکنه است، راهکار هایی که برای از بین بردن حباب مسکن و کاهش قیمتها در پیش گرفته شده نتیجه‌ نداشته و دستهایی در کار است که نمی‌گذارد بازار مسکن به آرامش برسد.از این رو کارشناسان درباره راهکار های خانه دار شدن کارگران اذعان داشتند که : برای خانه‌ دار شدن کارگران طرح‌ های بسیاری پیشنهاد شده است که مسکن استیجاری، مسکن اجتماعی، اجاره به شرط تملیک و مسکن امید از جمله این طرح ‌ها است ولی امروز کسی از این طرح ‌ها خبر ندارد و مشخص نیست در چه مرحله ‌ای است؟

از افزایش بی سابقه قیمت مسکن در سال های اخیر می توان گفت: در شرایطی که بازار مسکن راکد است و کارگران توانایی پرداخت اقساط سنیگن وام مسکن یا خرید خانه‌ هایی با قیمت های عجیب و غیر واقعی را ندارند چطور می‌شود که  قیمت مسکن به یک باره بالا می‌رود؟ درست است که قیمت مسکن تحت تاثیر نوسان بازار ارز و طلا متلاطم شد ولی سیاست های اقتصادی به ویژه در حوزه مسکن نیز بی تاثیر نبوده است.

بنا بر این گسترش پدیده تلخ گور خوابی و کانکس خوابی نشان می ‌دهد که سیاست های مبتنی بر کاهش شکاف طبقاتی نه تنها نتیجه نداده بلکه فاصله ها را بیشتر کرده و به زیان طبقات محروم و کم درآمد تمام شده است. زمانی که تقاضا بر عرضه پیشی بگیرد و بازار مسکن از تحولات اقتصادی به ویژه نوسان نرخ ارز تاثیر پذیرد طبیعی است که باید هر چه سریع‌ تر جلوی افزایش قیمت ها را گرفت و راهکار مناسبی برای حل این مشکل  اندیشید. از این رو مسئولان بازار مسکن را به حال خود وا داشته و باعث شده بازار مسکن بر آشفته بازار قیمتها سوار شود تا کارگران حداقل بگیر و اقشار آسیب پذیر در پیدا کردن خانه دچار مشکل شوند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)