افزایش بی پایان قیمت ها

افزایش بی پایان قیمت ها
افزایش بی پایان قیمت ها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، حالا با شرایطی تازه رو به رو می باشد، دریافت مالیات از خانه‌ های خالی و تعیین سقف برای افزایش اجاره‌ بها، این دو عامل دست به دست هم داده است تا بازار مسکن در روزهای شیوع کرونا تابستان متفاوتی را پشت سر بگذارد. در حالی که اخبار رسیده از مجلس...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، حالا با شرایطی تازه رو به رو می باشد، دریافت مالیات از خانه‌ های خالی و تعیین سقف برای افزایش اجاره‌ بها، این دو عامل دست به دست هم داده است تا بازار مسکن در روزهای شیوع کرونا تابستان متفاوتی را پشت سر بگذارد. در حالی که اخبار رسیده از مجلس و دولت دلالت بر دریافت مالیات از خانه‌ های خالی در تابستان سال ۱۳۹۹ دارد، برخی فعالان بازار اظهار دارند هنوز کسی در این بازار داستان را جدی نگرفته است.

به اظهارات برخی از فعالان بازار فولاد در پاسخ به این سوال که، آیا عرضه مسکن برای اجاره یا فروش طی روزهای اخیر با افزایش روبروست؟ در روزهای اخیر رونقی در این بازار ایجاد شده بود و تعداد فایل ‌ها رو به افزایش می ‌رفت اما این روزها کمتر کسی خانه را فایل می‌کند و مالکانی که درخواست فروش می‌ دهند نیز قیمت اعلام نمی‌ کنند بلکه اظهار دارند به قیمت روز معامله می کنند.

 هر خانه ‌ای در منطقه فروش برود مبنای قیمتی برای دیگر خانه‌ ها می‌ شود. البته بلافاصله مالکان یکی دو میلیون بالاتر از قیمت ‌های فروش رفته، قیمت می‌ گذارند. فعالان بازار مسکن اظهار دارند، کشش افزایش قیمت در برخی از مناطق بسیار بالاست و کسانی که قصد سرمایه‌ گذاری در بازار ملک را دارند سرازیر این مناطق شده‌ اند چرا که قیمت‌ ها هنوز شرایط برای خرید را باقی گذاشته اما در بسیاری از مناطق دو رقمی شدن قیمت هر متر مربع واحد مسکونی وضعیت را برای سرمایه ‌گذاران نیز پچیده کرده است.  رشد شدید قیمت ارز در ماه‌ های گذشته از نظر بسیاری از فعالان بازار محرک اصلی رشد قیمت مسکن بوده است. در حقیقت افزایش نرخ مسکن نه به دلیل عرضه و تقاضا بلکه تحت تاثیر رشد انتظارات تورمی و افزایش نرخ دلار رخ داده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)