افزایش خانوارهای تک نفره نیازمند مسکن

افزایش خانوارهای تک نفره نیازمند مسکن
افزایش خانوارهای تک نفره نیازمند مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کارشناسان معتقدند که با توجه به فشار اقتصادی حاکم بر جامعه و کاهش شدید قدرت خرید مسکن در کلان شهرها  امکان جهش قیمتی در سال 98 برای بازار مسکن امری بعید می باشد و احتمال تحول در سیاست های پیش روی...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کارشناسان معتقدند که با توجه به فشار اقتصادی حاکم بر جامعه و کاهش شدید قدرت خرید مسکن در کلان شهرها  امکان جهش قیمتی در سال 98 برای بازار مسکن امری بعید می باشد و احتمال تحول در سیاست های پیش روی این بازار نیز بسیار اندک است تا شاید بواسطه آن از رکود حاصل در این بازار خارج می شدیم .

گزارش های میدانی از شرایط فعلی بازار مسکن حاکی از وجود چهار حوزه  معاملاتی قابل تأمل ( خرید، اجاره‌بها، قیمت مسکن و ساخت‌وساز ) می باشد که با دقت در روند معاملاتی این حوزه ها می توان دورنمایی  از آن در  سال 98 بدست آورد. همانطور که در سال گذشته نوسانات بازار ارز افسار رشد قیمت ها را در بازار مسکن به دست گرفت؛ کارشناسان معتقدند که با توجه به پیش‌بینی‌ها، نوسانات ارزی در سال ۹۸ نیز متغیر اصلی تحولات قیمتی در بازار ملک همین عامل خواهد بود.

 تغییرات لحظه ای نرخ ارز در بازار سبب گشت تا از قدرت خرید خانواده ها و ارزش پول ملی  به شدت کاسته شود و هم چنین ناتوانی تسهیلات مسکن در پوشش دهی بهای تمام شده ساخت واحد ها بیش از پیش مشخص گردد. تداوم مشکلات این چنینی از سال گذشته آینده بازار مسکن در سال جاری را نیز تحت شعاع قرار داده است اگرچه سرعت رشد جمعیت طی سال‌های اخیر کاهشی بوده و نرخ رشد جمعیت روندی نزولی را طی کرده است اما در سال‌های اخیر همواره با کاهش بعد خانوار، تعداد خانوارهای نیازمند مسکن به خصوص تعداد خانوارهای تک نفره نیازمند مسکن نیز افزایش یافته است و درحال طی کردن سیر صعودی می باشد. بدین ترتیب تحت‌تاثیر افزایش تعداد خانوارهای تک‌نفره نه‌تنها بازار مسکن به عرضه جدید واحدهای مسکونی نیازمند است بلکه جنس عرضه مسکن باید تغییر کند و سهم آپارتمان‌های مورد تقاضای خانوارهای تک‌نفره (آپارتمان‌های ریزمتراژ و کوچک‌متراژ با میانگین مساحت ۵۰ تا ۶۰ مترمربع)، در ساخت‌وسازهای جدید افزایش باید افزایش یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)