افزایش قیمت قوطی با کمبود ورق 2 میل

افزایش قیمت قوطی با کمبود ورق 2 میل

روز سه شنبه قیمت قوطی پروفیل به دنبال افزایش قیمت ورق 2 میل، رشد چشمگیری داشت و در برخی کارخانه‌ها شاهد افزایش 1500 تومانی برخی ضخامت‌ها بودیم که برخی علت آن را عدم تولید ورق نازک در کارخانه گیلان بیان می‌کنند...

آهن پرایس: قیمت روز آهن آلات در بازار آهن داخلی روز گذشته با نوسانات متعددی همراه بود به این صورت که عمده حوزه‌ها قیمت آهن را ثابت اعلام کردند اما در برخی محصولات شاهد افزایش قیمت بودیم و برخی حوزه‌ها هم به اصلاح قیمت محصولات خود پرداختند.

بازار ارز روز گذشته روند افزایشی داشت و قیمت دلار دوباره به کانال 49 هزار تومان بازگشت. به طوری که پس از نوسان 500 تومانی در پایان روز حدود 49 هزار و 350 تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن

به گزارش آهن پرایس بازار آهن روز گذشته نوسانات متعددی تجربه کرد اما قیمت میلگرد آجدار در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد اما برخی کارخانه‌ها هم قیمت میلگرد را حدود 50 تا 100 تومان کاهش داشت.

قیمت میلگرد زاگرس 14 حدود 23 هزار و 900 تومان برآورد شد، قیمت میلگرد میانه 24 هزار تومان اعلام شد و قیمت میلگرد ذوب آهن 25 هزار و 100 تومان به فروش رسید.

قیمت روز تیرآهن هم در غالب مبادی فروش با ثبات نسبی همراه بود اما قیمت تیرآهن اصفهان در برخی ضخامت‌ها افزایش 30 هزار تومانی داشت. قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی و قیمت سپری هم در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز ورق سیاه، ورق آجدار و سایر ورق‌های گرم در چند کارخانه فولاد مبارکه، و کاویان در برخی ضخامت‌ها بین 100 تا 400 تومان افزایش داشت اما قیمت ورق آهن اکسین و گیلان بدون تغییر عرضه شد. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق استیل، قیمت ورق روغنی و سایر ورق‌های سرد در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

روز گذشته قیمت قوطی آهن، قیمت پروفیل گالوانیزه، قیمت پروفیل Z افزایش چشمگیری تجربه کردند که میزان این افزایش در هر کیلو به طور میانگین بین 500 تا 900 تومان برآورد شد اما در برخی ضخامت‌ها بین 100 تا 1500تومان نیزافزایش قیمت مشاهده شد. قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله داربستی، قیمت لوله گازی و سایر لوله‌ها هم بین 500 تا 900 تومان افزایش قیمت داشتند.

مطابق برخی شنیده‌ها علت افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت پروفیل به دلیل افزایش قیمت ورق نازک بود. علت افزایش قیمت ورق نازک هم کمبود این محصول در بازار عنوان شد. برخی معتقدند علت کمبود ورق نازک در بازار از عدم تولید ورق 2 میل گیلان و محدود شدن فروش ورق مبارکه توسط تجار، ناشی می‌شود که احتمال می‌رود به زودی این محدودیت‌ها رفع شود.

اما برآوردها از اوضاع کلی بازار حکایت از تداوم سیر رکودی بازار آهن و فولاد دارد و نبود نقدینگی در بازار و توقف ساخت و سازها به این شرایط و روند رکودی بیشتر دامن می‌زند.

گزارش‌ها ازبورس کالا حاکی است امروز 308 هزار و 457 تن محصول فولادی در بورس عرضه می‌شود که از این میزان245 هزار و 512 تن نیز به میلگرد آجدار اختصاص دارد قیمت آن در هر کیلو 22 هزار و 222 تومان تعیین شده که نسبت به قیمت میلگرد بازار 700 تومان بالاتر است.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: میلگرد بورسی گرانتر از میلگرد بازار

 همچنین حدود 27هزار و 802 تن به تیرآهن اختصاص دارد، قیمت تیرآهن در هر کیلو 22 هزار و 637 تومان تعیین شده که 1.2 درصد کاهش قیمت دارد.

خبر دیگری که انتشار آن برای فولادی‌ها خوشایند بود، توقف اجرای مصوبه افزایش عوارض صادرات است. طبق این ابلاغیه علی اکبر شادمانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک، توقف اجرای عوارض صادراتی موا د خام و نیمه خام را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)